به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین شیرزاد روز چهارشنبه در بازدید از یکی از سورتینگ های شهرستان قائمشهر در گفت و گو با خبرنگاران ، افزود: 30 هزارتن پرتقال تامسون شمال ، از استان مازندران به صورت متمرکز تهیه می شود.
مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستائی ایران با بیان اینکه بر اساس سهیمه میوه شب عید 10 هزار تن پرتقال والنسیا جنوب تدارک دیده شده است ، ادامه داد : برنامه ریزی برای خرید پرتقال والنسیا آغاز شده است.
شیرزاد با بیان اینکه پرتقال شب عید از کیفیت بالایی برخوردار است، گفت: قیمت پرتقال شب عید هم براساس هماهنگی جهاد کشاورزی مازندران و ستاد راهبردی تنظیم بازار تعیین خواهد شد.
** تامین 30 هزار تن سیب برای شب عید
مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستائی ایران ادامه داد: برای شب عید 30 هزار تن سیب هم از 6 استان تامین شده که فرایند حمل و انبارداری آن آغاز شده است.
شیرزاد با بیان اینکه سیب امسال نیز از کیفیت خوبی برخوردار است، در خصوص ذخایر احتیاطی سیب ، گفت که حدود 10 هزار تن ذخیره احتیاطی سیب در کشور است که در حال انبار داری سیب ها هستیم تا در توزیع آن با کمبود مواجه نشویم.
استان مازندران با داشتن 110 هزار هکتار باغ مرکبات سالانه بیش از 2 میلیون تن انواع پرتغال و نارنگی تولید می کند و به همین خاطر به صورت سنتی بخشی از مرکبات شب عید از این استان تامین می شود.
/1899/7334
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.