گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان به ایرنا حاکیست؛ فرهاد دلق پوش اظهارداشت: در دهه فجر امسال 27 واحد تولیدی به ارزش 134 میلیارد تومان با اشتعال زایی 640 نفر به بهره برداری می‌رسد.
وی به کارگروه رفع موانع تولید نیز اشاره کرد و افزود: دولت یک هزار و 100میلیارد تومان برای رفع موانع تولید به گیلان اختصاص داده که باید این رقم جذب شود.
دلق پوش با بیان اینکه صنعت در گیلان بیش از سه دهه سابقه ندارد ، تصریح کرد: به علت سرسبز بودن گیلان از صنعتی شدنش ممانعت می‌شد اما همانطور که اروپا بزرگترین صنعت را دارد و شرایطش مانند گیلان است ما نیز می‌خواهیم در گیلان مبنای کار خود را حرکت به سمت صنعت سبز قرار دهیم.
وی با بیان اینکه گیلان پیشرفت هایی در سه دهه گذشته در صنعت داشته ، افزود: قبل از انقلاب 63 واحد تولیدی داشتیم که میزان اشتغال زایی شش هزار نفر بود اما بعد از انقلاب سه هزار و 37 واحد تولیدی کوچک و بزرگ راه اندازی شد که 82 هزار اشتغال مستقیم داشته و اکنون سه هزار و 100 واحد صنعتی در استان فعال است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه 36 شهرک صنعتی در گیلان فعال است، تصریح کرد: این شرکت ها به صورت هیات مدیره ای اداره می‌شود و شهرک های صنعتی باید بازسازی شود و پیشنهاد دادیم که در ابتدا هر شهرک یک نمایشگاه از تولیدات همان واحدها راه اندازی شود.
همچنین دلق پوش در مورد معادن گیلان گفت: در استان 112 معدن با اشتغالزایی یک هزار و 182 نفر و مجموع سرمایه گذاری 416 میلیون ریال فعال است.
وی افزود: 103 هزار واحد صنفی فعال داریم که برای 260 هزار نفر ایجاد اشتغال کرده و نیز 120 هزار شرکت پخش و 80 واحد فروشگاه زنجیره ای داریم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به صادرات واحد های صنعتی گیلان اشاره کرد و افزود: در 9 ماه امسال 695 هزار و 727 تن تولیدات صنعتی به ارزش 351 میلیون دلار از گیلان صادر شده است.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.