مصطفی سالاری روز شنبه در مراسم آغاز ساخت بخش اول بندر گردشگری دریایی چمخاله شهرستان لنگرود اظهار داشت :برای پیوند بین معیشت و کسب روزی مردم با دریا با توجه به کاهش آبزیان می توان گردشگری و خدمات گردشگری و اکوتوریسم را در دریا توسعه داد و کاری که امروز در چاف و چمخاله با همت سازمان بنادر و دریانوردی کشور در حال انجام است ، شروع بسیاری خوبی برای این دیدگاه است که ما می توانیم بیشتر از این برای مردم ساحل نشین درامدزایی و برای گردشگران خدمات ارائه کنیم .
وی با اشاره به اینکه برای این طرح بزرگ 72میلیارد تومان در نظر گرفته شده اظهارداشت:با شروع فعالیت های دریایی بقیه هزینه هایی که برای آن صرف خواهد شد به حدود یکصدمیلیارد تومان خواهد رسید.
وی تصریح کرد:استفاده از دریا دیدگاه بسیار خوبی است که باید توسعه یابد و ضریب احداث یک بندر گردشگری نسبت به سرمایه ای که در آن صرف می شود در مقایسه با بندر تجاری ضریب اشتغالزایی و کسب درآمد برای محل و کسانی که نزدیک آن هستند بسیار بیشتر است و ظرفیت های اقتصادی و اشتغالی که با سرمایه گذاری در اینگونه ظرفیت ها بوجود می آید به سود محلی هاست.
استاندار گیلان گفت: ایجاد این بندرگردشگری می تواند امکانات قایقرانی مسافری را در مصب رودخانه ها فراهم کند و از اراضی حاشیه رودخانه ها هم برای ارایه خدمات گردشگری استفاده شود.
وی یادآورشد:وقتی گردشگران به استان گیلان سفر می کنند می توانند بخشی از وقتشان را صرف دریا کنند که این کار موجب رونق بازار شده و حتما مردم استقبال خواهند کرد.
سالاری با تاکید بر لزوم اجرای طرح‌های توسعه دریایی در دیگر نقاط ساحلی گیلان گفت: گیلان دارای بیش از 80 حوزه آبخیز است که امکان انجام فعالیت های کوچک مقیاس گردشگری دریایی را دارد، لذا می توان با تبدیل آن به اسکله های کوچک و انجام برخی اقدامات همچون قایقرانی روند توسعه گردشگری آبی در استان را توسعه بخشید.
نماینده عالی دولت در گیلان، برنامه جامع برای مدیریت سواحل را امری ضروری خواند و خاطرنشان کرد: می توان در قالب فراخوان نسبت به واگذاری مدت دار مدیریت سواحل در مقیاسی مشخص به بخش خصوصی اقدام کرد و با این رویکرد می توان خدمات پذیرایی و اقامتی را در کنار ارائه خدمات مربوط به حوزه آبی همچون طرح شناگاهی و غریق نجات ارائه کرد و درآمدزایی بیشتری را برای جوامع محلی و مدیریت آن نقطه از ساحل کسب کرد.
وی اشتغال پایدار در تمام فصول سال را از دیگر مزایای گردشگری دریایی دانست و گفت: در چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران که در واقع دوره بلوغ این جهاد مردمی محسوب می شود، باید بروکراسی ها را اصلاح کرد و مسیر کوتاهتری در اجرای فعالیت‌های توسعه محور استان انتخاب کرد تا از داشته های این منطقه بهره برداری کافی صورت گیرد.
مراسم کلنگ زنی عملیات بخش اول بندر گردشگری دریایی بندر چمخاله شهرستان لنگرود طی مراسمی روز شنبه با حضور محمد راستاد مدیرعامل و جمعی از معاونان سازمان بنادر و دریانوردی کشور ، سالاری استاندار گیلان ، لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان و جمعی از معاونان استاندار گیلان ، کارشناسان و مسوولان محلی در چمخاله لنگرود انجام شد.
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.