به گزارش خبرنگار ایرنا، سید احسن علوی روز شنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی استان کردستان با اشاره به تعیین 62 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های عمرانی در بودجه سال آینده اظهار داشت: با توجه به وضعیت موجود کشور این میزان بودجه جوابگوی تمام پروژه های عمرانی نیست و شاید نتواند مشکلات این بخش را بر طرف کند.
وی افزود: باید برخی پروژه های عمرانی به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شود که در این زمینه اقداماتی انجام شده و برای پروژه راه آهن همدان - سنندج با یکی از بزرگترین سرمایه گذاران کشور رایزنی هایی انجام شده است.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 45 درصد اعتبارات پیش بینی شده در بخش عمرانی هزینه تاخیر پروژه ها است، تاکید کرد: بودجه سال آینده بودجه ای عملکردی و متناسب با شرایط موجود نیست و در جاهایی نیازمند بازنگری است.
علوی همچنین با تاکید بر برنامه ریزی برای رفع مشکلات معیشتی خانواده های نیازمند استان یادآور شد: در این راستا رایزنی هایی با یک فرد سرمایه گذار برای راه اندازی طرح و پروژه ای درآمدزا برای خانواده های نیازمند انجام شده است.
وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح باید بانک اطلاعاتی از خانواده های نیازمند تهیه شود که در صورت اجرا قرار است هر ماه بین 2 تا سه میلیون تومان برای خانواده های نیازمند درآمد زایی شود.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی به ضعف برخی از مدیریت ها در استان اشاره کرد و گفت: خلاها و مشکلات زیادی در استان وجود دارد که رفع این مشکلات نیازمند برنامه ریزی و تلاش های بیشتر است.
علوی تاکید کرد: برخی از مدیران در استان بسیار خوب کار کرده و عملکرد مثبت دارند اما در برخی پست های مدیریتی افرادی هستند که از توانایی و تخصص لازم برای تصدی آن مسئولیت برخوردار نیستند.
رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه ما درد مردم و مشکلات آنان را می بینیم و برای رفع آن در حد توان تلاش می کنیم، اظهار داشت: کارهای بسیار خوبی در استان و حداقل در حوزه انتخابیه سقز و بانه در بخش های مختلف انجام شده است.
محسن بیگلری با اشاره به اینکه شوراهای روستا هیچگونه حقوق و مزایایی ندارند، گفت: برای رفع این مشکل طرحی توسط نمایندگان استان های غربی امضا شده که امیدواریم به نتیجه برسد.
در این نشست تعدادی از نمایندگان شوراهای اسلامی شهرهای استان کردستان نیز به بیان مشکلات و موانع شهرستان خود پرداخته و از نمایندگان خواستند در این ارتباط مسایل و مشکلات این مناطق را پیگیری کنند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.