به گزارش ایرنا علی قربانی روز شنبه در آیین تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران و فرهیختگان تامین اجتماعی خراسان شمالی در بجنورد مجمع کل بازنشسته های کشوری را 2 میلیون و 500 هزار نفر دانست.
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان ، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازنشسته ها نیاز به حمایت مالی بیشتری دارند افزود: فرزندان بازنشسته ها دانشجو و دانش آموز هستند و یا دارای عروس و داماد هستند، میزان دریافتی آن ها کفاف زندگی را نمی دهد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بودجه کشور محدود است افزود: باید به دنبال راه کارهای جدید برای افزایش درآمد بود.
وی افزود: هم اکنون باید در وصول مالیات بیشتر توج و دقت شود و افرادی که مالیات نمی دهند، شناسایی و مالیات ها را دریافت کنیم.
وی بر واگذاری امور به بخش خصوصی و انجام سرمایه گذاری خارجی در کشور تاکید و بیان کرد: در کشورهای دنیا به بخش خصوصی اهمیت داده می شود که این امر موجب رونق اقتصادی شده است.
قربانی گفت: هم اکنون 140 شرکت زیر مجموعه تامین اجتماعی فعالیت دارند ، اما سوددهی آن هابسیار پایین است، هم اکنون کارها و امورات باید به بخش های خصوصی واگذار شود تا سود دهی بیشتری داشته باشند.
وی افزود: متاسفانه هم اکنون بازنشسته ها حتی آنهایی که سن بالایی ندارند در کنج خانه نشسته اند، شرایط و زمینه فعالیت برای این قشر باید در جامعه بیشتر فراهم شود، باید از تجربه بازنشسته ها بیشتر بهره ببریم، در بیشتر کشورها بازنشسته ها داشته ها و تجربیات خود را در قالب کتاب ارائه می دهند.
براساس آمارهای موجود: به طور میانگین هر ماه هم 140 میلیارد ریال بابت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران خراسان شمالی پرداخت می شود.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.