به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم کریمی روز پنجشنبه در کارگاه توانمندسازی فعالان حوزه رودوزی سنتی (سوزن دوزی) استان گلستان در گنبدکاووس که با حضور مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید کشور برگزار شد، گفت: مراکز تخصصی صنایع دستی استان شامل نمدمالی، حصیر و ابریشم بافی، نساجی و برخی رشته های دیگر است.
وی با بیان اینکه صنایع دستی گلستان در چند سال اخیر از رشد کمی، کیفی و رقابت خوبی برخودار شده است، افزود: این بخش با کمترین هزینه 50 تا 500 میلیون ریال و با زمان اندک، قابلیت ایجاد درآمد و اشتغال را دارد.
کریمی اضافه کرد: هم اکنون 70 تا 80 درصد تعهد اشتغال میراث فرهنگی در بخش صنایع دستی ایجاد می شود که با حمایت تسهیلاتی بیشتر از این بخش می توان به ایجاد درآمد و اشتغال پایدار استان گلستان کمک کرد.
به گفته وی، تعهد اشتغال میراث فرهنگی گلستان درسال جاری 2620 نفر بوده که 1750 شغل آن تا الان درحوزه صنایع دستی ایجاد شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان همچنین از در دست احداث بودن چهار بازارچه صنایع دستی دربرخی شهرهای این استان خبر داد و گفت: تلاش داریم درصورت حمایت تسهیلاتی صندوق کارآفرینی امید، در همه شهرهای گلستان بازارچه صنایع دستی راه اندازی شود.
کریمی افزود: در روزهای آینده مرکز تخصصی سوزن دوزی سنتی استان گلستان در شهر گنبدکاووس که 1700 هنرمند دراین رشته دارد، راه اندازی می شود.
به گزارش ایرنا، عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه با بسیار خوب دانستن ظرفیت حوزه صنایع دستی اقوام ساکن دراین شهرستان، برلزوم حمایت بیشتر از این بخش تاکید کرد و گفت: برپایی کارگاه توانمند سازی فعالان صنایع دستی و نمایشگاه جانبی آن اقدام ارزشمند برای معرفی توانمندی هنرمندان است.
به گزارش ایرنا، قرجه طیار نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با قدردانی از تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از فعالان صنایع دستی، گفت: توجه و حمایت از این بخش می تواند به ایجاد درآمد و اشتغال که امروز دغدغه مسئولان نظام است، کمک کند.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم از تابلو مرکز تخصصی رودوزی سنتی گلستان در گنبدکاووس رونمایی و از برخی هنرمندان برتر این بخش نیز با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.