فیروز فاضلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اداره کل جشنواره کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی را با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقاء سطح سلامت استان به عنوان یک مسئولیت همگانی، افزایش توانمندی‌های شناختی افراد جامعه در مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با تنش‌های اجتماعی برگزار می‌کند.
وی محورهای مورد تأکید جشنواره را «تکدی‌گری»، «نقش رسانه‌ها در ریشه‌یابی و پیشگیری از انحرافات اجتماعی»، «حاشینه‌نشینی و نقش آن در افزایش ناهنجاریهای اجتماعی نظیر کودکان کار، مفاسد اجتماعی، اعتیاد، تکدی‌گری»، «اعتیاد، طلاق، تکدی‌گری و نقش آنها در فروپاشی نهاد خانواده» و «نقش اقتصاد مقاومتی در کاهش آسیب های اجتماعی» عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه شرکت در این جشنواره برای عموم علاقه‌مندان آزاد است، تصریح کرد: تکنیک اجرای اثر آزاد است و هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر پنج اثر به دبیرخانه جشنواره ارائه نماید؛ آثار کپی‌برداری در جشنواره شرکت داده نخواهد شد.
فاضلی ادامه داد: آثار ارسالی باید در ابعاد ٢١ در ٢٩,٧ سانتی‌متر (A٤) طراحی شده و در مرحله نخست، تصویر اثر با فرمت jpeg و رزولوشن (وضوح) ٣٠٠dpi به صورت الکترونیک و از طریق سایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به جشنواره ارسال شود و در صورت پذیرش اولیه اثر، حتماً می‌بایست اصل اثر نیز به دبیرخانه جشنواره ارائه گردد.
وی با بیان اینکه به شرکت‌کنندگان در جشنواره گواهی شرکت اعطا می‌شود، در خصوص جوایز جشنواره افزود: به نفرات اول تا پنجم جشنواره، علاوه بر لوح تقدیر به ترتیب جوایز نقدی از پانصد تا یکصد هزار تومان اهدا خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، اول اسفندماه ١٣٩٧ را آخرین فرصت شرکت در جشنواره و ارسال الکترونیک آثار از طریق پرتال اطلاع‌رسانی این اداره‌کل به آدرس https://gilan.farhang.gov.ir/fa/fairandfestival/sicf عنوان و اظهار کرد: زمان برگزاری نمایشگاه آثار از ١١ تا ١٦ اسفند و آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان ١٦ اسفندماه امسال است.
وی در پایان گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پرتال اطلاع‌رسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مراجعه نموده و یا با شماره دبیرخانه جشنواره (٣٣٣٦٣٨١٢ - داخلی ٢٣٦) تماس بگیرند.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.