گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان به خبرگزاری ایرنا حاکیست، شاهرخ یوسف زاده چابک در هشتاد و چهارمین جلسه شورای راهبردی این دانشگاه با اشاره به فرآیند تجویز داروهای پرهزینه در مراکز درمانی استان اظهار داشت: این داروها، به رغم پایین بودن درصد مصرف آنها، دارای میزان هزینه بالایی هستند.
وی افزود : دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در راستای مدیریت ده قلم داروی پرهزینه در مراکز درمانی، مدیریت این مهم را مدنظر قرار داده تا با مدیریت صحیح و جایگزین کردن داروهای کم هزینه و اثربخش، هزینه درمانی مردم کاهش یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با تاکید بر اینکه پایش مصرف منطقی داروها باید در مراکز درمانی مد نظر قرار گیرد، خاطر نشان کرد: در این باره علاوه بر مدیریت هزینه ها، کیفیت درمان نیز مدیریت خواهد شد.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به این که بیش از 70 درصد مرگ و میرها، مربوط به بیماری های غیرواگیر است، اظهار داشت: امروز مهمترین چالش برای کنترل بیماری های مزمن و غیرواگیر، تغییر ذائقه و رفتار مردم برای برخورداری از سبک زندگی سالم است.
یوسف زاده چابک، بهبود کیفیت محصولات غذایی و کاهش عناصر پرخطر در فرآورده های غذایی را از اهداف مهم دانشگاه علوم پزشکی گیلان و از موارد حایز اهمیت برای ارتقای کیفیت زندگی مردم عنوان و خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در حال حاضر با بررسی عناصر پرخطر در مراکز صنعتی تولید کننده مواد غذایی، درصدد بهبود محصولات غذایی در استان است که در این راستا به زودی مراکز سنتی و قنادی های استان از نظر میزان استفاده از عناصر پرخطر در مواد غذایی، مورد پایش قرار خواهند گرفت.
وی با بیان این که بهبود زیرساخت ها تلاش جدی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، خاطر نشان کرد: در این راستا ارتقای زیرساخت ها در حوزه های مالی، عمرانی، IT و منابع انسانی از سال 95 مد نظر قرار گرفت، به طوری که هدایت منابع و استفاده بهینه از آن، از برنامه های استراتژیک دانشگاه است که استفاده از مدیران، اعضای هیات علمی جوان، می تواند ضامن دوام و بهبود مستمر کیفیت باشد.
میزان عناصر پرخطر در فرآورده های غذایی (قند، نمک، اسید چرب ترانس )، بررسی مصرف ده قلم داروی پرهزینه در بیمارستان ها، نسبت بیمارستان های مجهز به سیستم تصفیه بهداشتی فاضلاب دارای خروجی استاندارد به کل بیمارستان های دانشگاهی، خرید متمرکز دارو و تجهیزات از دیگر موارد مطروح شده در این جلسه بود.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.