به گزارش ایرنا؛ دکتر بهمن روشنی روز پنجشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت مدیریت پسماندهای ویژه بیمارستانی با حضور روسا، مدیران و کارشناسان بهداشت محیط مراکز درمانی استان کرمانشاه
از روسا و مدیران مراکز درمانی استان خواست بر تفکیک و بی خطرسازی زباله های بیمارستانی از مبدا به عفونی وغیرعفونی و محل هایی که در بیمارستان ها وجود دارد نظارت دقیق و مستمر داشته باشند.
او همچنین بر دقت در انجام به موقع و دقیق تست های مکانیکی، شیمیایی و بیولوژیک زباله های بیمارستانی تاکید کرد و از مسئولان مراکز درمانی خواست این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.
وی گفت: تمام بیمارستان هایی که مشکل دفع فاضلاب یا بی خطرسازی زباله داشتند در این جلسه مورد بررسی قرار گرفتند و همه مشکلات مراکز یک به یک بررسی شد و تصمیماتی در خصوص رفع این مشکلات اتخاذ گردید.
دکتر روشنی اظهار داشت: جلسات بررسی وضعیت پسماندهای ویژه بیمارستانی به صورت ماهانه تشکیل می شود و روند رفع مشکلات مراکز در این جلسات به طور جدی پی گیری خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد تا پایان سال جاری به نتیجه مطلوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.
در این جلسه کارشناس نظارت بر بیمارستان ها و مدیریت پسماندهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم به تشریح دستگاه های پسماند مراکز درمانی استان پرداخت.
یحیی ذائبی گفت: موضوع مهم در بحث دفع پسماندهای بیمارستانی، دفع نهایی آنهاست که برای رفع این مشکل 10 نقطه مورد بررسی قرار گرفت و پنج نقطه از آنها در کارگروه به تصویب رسید و در نهایت با کار کارشناسی یک نقطه انتخاب شد.
گفتنی است در این جلسه روسا و مدیران مراکز هر کدام اقدامات انجام شده و مشکلات خود را در خصوص دفع زباله های بیمارستانی مطرح کردند و دکتر روشنی به رفع هرچه سریعتر مشکلات با مساعدت معاونت درمان تاکید کرد.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه در مجموع 13 بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه واقع شده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.