معاون استاندار گیلان بر ضرورت وضع قوانین سخت‌گیرانه برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی اوسط اکبری‌مقدم در دهمین جلسه شورای فنی استان گیلان که عصر امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی باید قوانین سخت‌گیرانه و در عین حال راهبری تدوین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به مشکلات بزرگ که در ساخت و سازهای فاقد سند مالکیت (نسقی) وجود دارد، افزود: عدم نظارت بر استحکام بنا و  مهندسی نبودن اجرا، این ساختمان‌ها را با خطر جدی مواجه کرده است.

وی با اشاره به عدم کنترل کافی در جریان ساخت ابنیه و تاسیسات جدید با وجود وظایف قانونی شهرداری، نظام مهندسی و کنترل ساختمان در این بخش تصریح کرد: بیش از80 درصد ساختمان‌های جدیدالاحداث که در اطراف و مرکز شهر احداث شده‌اند در اثر حوادث غیرمترقبه تخریب می‌شوند.

علی اوسط اکبری‌مقدم بر لزوم توجه به قوانین و مقررات ایمنی ساختمان از سوی نظام مهندسی تاکید کرد و گفت: اگر نظام مهندسی با مهندسان متخلف برخورد کند به یقین شاهد چالش در این بخش نخواهیم بود.

در این نشست هر یک از اعضاء به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و با دستورات معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.