به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد حمیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این همایش روز چهارشنبه 18 اسفند در سالن اجتماعات شهرداری برگزار می شود، افزود: آموزش حقوق و اخلاق شهروندی به عنوان پایه و اساس ارتقای فرهنگ جوامع، علاوه بر فراهم آوردن امکان پیوند در حوزه های سیاسی و اجتماعی، راهکاری مناسب برای بهبود اداره شهرها محسوب می شود.
وی اظهار کرد: شهرداری تبریز به دلیل نقش پیشگامانه خود در تاریخ معاصر شهر و شهرنشینی، اقدام به برگزاری این همایش ملی کرده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز، بررسی تخصصی منشور حقوق شهروندی، ارتقای جایگاه حقوق شهروندی، آسیب شناسی موانع تحقق حقوق شهروندی و آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه حقوق شهروندی را از جمله اهداف تبیین شده برای این همایش اعلام کرد.
حجت الاسلام حمیدی، با اشاره به محورهای این همایش ادامه داد: بررسی زمینه های لازم برای تحقق حقوق شهروندی، کاوش در مفاهیم و اصطلاحات در حوزه حقوق شهروندی، تبلور حقوق شهروندی در قوانین و مقررات ملی و تبیین تکالیف نهادها و سازمان ها در اجرای منشور حقوق شهروندی، محورهای این همایش است.
وی گفت: برنامه های جانبی این همایش شامل برگزاری 4 کارگاه آموزشی با موضوع های مرتبط و رونمایی از کتاب مقالات همایش و پیوست حقوق شهروندی دانشگاهیان است.
حجت الاسلام حمیدی افزود: علاوه بر حضور اساتید حقوق از دانشگاه های مختلف کشور، الهام امین زاده دستیار ویژه رییس جمهوری نیز از دعوت شدگان ویژه این همایش هستند.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.