گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا حاکیست؛ بنا به اظهار جواهردشتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیاهکل ، بر اساس برنامه ریزی دوره ای یگان حفاظت محیط زیست ، طی دو عملیات جداگانه با همراهی نیروی انتظامی بخش دیلمان، چهار قبضه اسلحه از متخلفان شکار کشف و ضبط کردند؛ ماموریت اول توسط همکاران پاسگاه محیط بانی دوستلات انجام و دو قبضه اسلحه کشف و ضبط شد که یک قبضه غیرمجاز و یک قبضه دیگر نیز اقدام به شکار غیرمجاز کره بود که پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع محترم قضایی ارجاع شد.
وی ادامه داد: در مرحله دوم همکاران پاسگاه آغوزی با همراهی نیروی انتظامی بخش دیلمان در گشت و کنترل مناطق و اجرای ایست و بازرسی موفق به کشف و ضبط دو قبضه اسلحه غیرمجاز دیگر که متخلفان به همراه ادوات شکار به مراجع قضایی معرفی شدند.
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا یک بهله سنقر تالابی که توسط یکی از دوستداران طبیعت خریداری شده بود، پس از تحویل به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان در تالاب سوستان رهاسازی شد.
سنقر پرنده ای شکاری، روز پرواز و از خانواده عقاب است و هنگام شکار در ارتفاع پایین و بر فراز زمین های باز پرواز و از پستانداران کوچک، خزندگان و یا پرندگان تغذیه می کند و آشیانه خود را روی زمین یا درون نیزارها می سازد.
شهرستان هاب لاهیجان و سیاهکل در شرق استان گیلان قرار دارند.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.