به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی محیط زیست همدان، مهدی صفی خانی بیان کرد: همچنین موردی مبنی بر مشاهده بیماری یا تلفات ناشی از بیماری در این مناطق گزارش نشده است.
وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت و اهمیت پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام، پایش های مستمری در این زمینه توسط محیط زیست صورت می گیرد.
وی بیان کرد: برنامه های راهبردی برای پیشگیری و مبارزه با بیماری های حیات وحش تهیه شده است و از شهروندان در خواست می شود هرگونه موارد مشکوک در دام های اهلی اطراف مناطق حفاظت شده را به دامپزشکی گزارش دهند.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اظهار داشت: پایش های مشترک با کارشناسان اداره دامپزشکی به صورت دوره ای در مناطق حساس صورت گرفته و ملزومات پیشگیری و مبارزه با بیماری ها تهیه می شود.
صفی خانی ادامه داد: دوره های آموزشی درباره بیماری های مشترک بین حیوانات اهلی و گونه های حیات وحش در برخی روستاهای حاشیه مناطق تحت مدیریت استان برگزار شده است.
وی اضافه کرد: طاعون نشخوار کنندگان کوچک، بیماری است که قابل انتقال به انسان نیست و فقط دام‌های کوچک به این بیماری دچار می‌شوند.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، از 30 سال پیش شیوع پیدا کرده است و این بیماری را نمی توان ریشه کن کرد.
صفی خانی گفت: برای جلوگیری از ورود دام های اهلی آلوده به مناطق حفاظت شده و ضد عفونی کردن مناطق حساس نظیر محل های تغذیه مشکوک، چشمه ها و آبشخورها، دستور قضایی برای قرنطینه کردن مناطق دریافت شده است.
طاعون نشخوار کنندگان دارای علایمی نظیر تب، ترشحات چشم و بینی، التهاب و جراحات دهانی، اختلال تنفسی و سرفه ، ذات الریه، التهاب روده ها و اسهال است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.