به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، سیاوش غیاثوند روز دوشنبه افزود: این طرح در راستای کنترل بیماری های مشترک از جمله طاعون نشخوار کنندگان کوچک و انگل های گوارشی و داخلی با همکاری دامپزشکی استان به مورد اجرا گذاشته شد.
این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه در مراتع منطقه، آبشخورها به صورت مشترک مورد استفاده قرار می گیرند، تمامی آنها از خزه و شاخ و برگ گیاهان پاکسازی و سپس با محلول های مناسب ضد عفونی شدند.
غیاثوند اضافه کرد: بیش از 50 درصد جمعیت حیات وحش منطقه در فصل گرما از چشمه های مشترک با دام های اهلی استفاده می کنند که این خود عامل بروز بیماری های مشترک بین دام های اهلی و گونه های جانوری می شود.
سرپرست اداره محیط زیست تاکستان یادآور شد: عملیات پاکسازی و ضد عفونی کردن چشمه ها و آبشخورهای منطقه حفاظت شده باشگل همچنان ادامه خواهد داشت.
به گفته وی، خوشبختانه هم اکنون در حیات وحش استان هیچگونه بیماری واگیر داردی مشاهده نشده است.
استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده به نام باشگل در شهرستان تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و 2 منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت و طارم سفلی هر یک به ترتیب با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع است.
همچنین دشت الله آباد، منطقه فتح آباد بوئین زهرا و منطقه کوهستانی عرشه کوه همگی در استان قزوین قابل تبدیل شدن به منطقه تیراندازی و شکار ممنوع هستند.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.