به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی حسن اکبری افزود: سرشماری پستانداران یکی از راه های پایش جمعیت حیات وحش و نرخ زاد و ولد در استان، مدیریت زیستگاه ها و برنامه ریزی برای توزیع آب و علوفه در مناطق به شمار می رود.
وی گفت: آگاهی از جمعیت و پراکندگی حیات وحش تاثیر بسزایی در نحوه حفاظت از زیستگاه ها و جلوگیری از انجام تخلفات داشته است و به تبع آن درک بیشتر شرایط زیست گونه ها را میسر و در رسیدگی به وضعیت آنان، کمک شایانی به حفاظت محیط زیست می کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: بدین منظور هر سال سرشماری پستانداران در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان انجام می شود و سرشماری پاییزه طبق فرم زمان بندی توسط این اداره کل از امروز (پنجم آبان) آغاز شد و تا نیمه اول آذرماه ادامه خواهد داشت.
وی اظهار داشت: در سال جاری گروه های ناظر (تشکل های مردمی، شکارچیان معتمد و قانونمند، جوامع محلی و اساتید دانشگاه) در سرشماری حیات وحش با محیط بانان و کارشناسان حفاظت محیط زیست استان همکاری خواهند داشت.
اکبری گفت: در این برنامه مشارکتی گونه های شاخص پستانداران از قبیل آهو، کل و بز، قوچ و میش، جبیر و سایر پستانداران سرشماری خواهند شد.
حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی دارای 10 منطقه شکار ممنوع، چهار منطقه حفاظت شده و سه پناهگاه حیات وحش است.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.