به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باقرزاده روز پنجشنبه در نخستین یادواره شهدای سوادآموزی گیلان در رشت با بیان این که دوره هجوم جنگ سخت گذشته و امروز تلاش دشمن در جنگ نرم علیه ماست، افزود: در این جنگ نرم تنها میدان و شکل مبارزه دشمن با ما تغییر کرده اما جنگ گسترده تر و حرفه ای تر دنبال می شود.
وی با اشاره به اقدامات و کارهای دشمنان ایران در حوزه منطقه ای، داخلی و بین المللی اظهار داشت: آنها تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا نشان دهند که بین مردم و آرمانشان فاصله وجود دارد.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان این که در آمریکا اتاق جنگ اقتصادی ایجاد شده، خاطرنشان کرد: دشمن به فکر زمین گیرکردن ایران در جنگ اقتصادی است.
وی با یادآوری جنگ نرم دشمن و با تاکید بر این که روش های هجمه در جنگ نرم را بایستی بشناسیم و متناسب با آن تجهیز شویم، اضافه کرد: همه برای مقابله با این جنگ نرم هوشیار باشیم و برای سربلندی روزافزون کشورمان تلاش کنیم.
باقرزاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: امروز بزرگترین خدمتی که می توانیم به شهدا و کشورمان بکنیم این است که هر کدام از ما در هر پست و جایگاهی وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنانش با بیان این که نتوانسته ایم سند افتخار شهدا را مستند کنیم، اظهار داشت: خانواده های شهدا، فرزندان، خواهران و برادران شهیدان در این زمینه نقش مهمی دارند، بایستی در مورد انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و عزتمندی شهیدان حرف زده و فیلم تولید شود.
وی انتقال میراث فرهنگی را از کارکردهای آموزش و پرورش عنوان و خاطر نشان کرد: زبان گویا، زبان ادبیات است؛ بایستی زندگی شهدا و افتخارآفرینی های آنها را برای نسل های بعدی منتقل کنیم.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور اظهار داشت: ضرورتی ندارد که زندگی شهدا را خیلی دست نیافتنی ترسیم کنیم؛ زندگی شهیدان بایستی آنطور که هست، بیان شود.
اولین یادواره شهدای سوادآموزی استان گیلان امروز (پنجشنبه) از سوی آموزش و پرورش و معاونت سوادآموزی استان گیلان برگزار شد.
بنی عبادی، محمد بختیاری و جعفر رضا پورفلاحتی سه شهید نهضت سوادآموزی استان گیلان هستند.
در پایان مراسم اولین یادواره شهدای سوادآموزی استان گیلان، خانواده های این شهیدان، چهار دستگاه برتر همکار با نهضت سوادآموزی گیلان و اداره برتر آموزش و پرورش در حوزه سوادآموزی استان تجلیل شدند.
7286 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.