به گزارش ایرنا، مجید قدمی عصر شنبه در حاشیه افتتاح ساختمان جدید مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری رشت در جمع خبرنگاران افزود: پیش بینی این است طی دو تا سه سال آینده تعداد مراکز آموزشی و توانبخشی اختلالات ویژه یادگیری در کشور به 750 مرکز دولتی و خصوصی برسد.
وی ادامه داد: گرایش ایجاد مراکز آموزشی و توانبخشی اختلالات ویژه یادگیری به سمت غیردولتی با هدف سرعت بخشیدن به تاسیس این مراکز است البته در مناطق محروم، مراکز دولتی راه اندازی می شود.
قدمی بیان داشت: در این مراکز دانش آموزان دوره ابتدایی علیرغم اینکه به لحاظ هوشی مشکلی نداشته و چه بسا بالاتر هم هستند، در یک تا دو زمینه دچار مشکلات یادگیری بوده و شناسایی بموقع آنان و معرفی به مراکز اختلالات یادگیری ، موجب رفع مشکل می شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد که بین 10 تا 15 درصد جمعیت دانش آموزی هر کشور با این نوع اختلالات روبرو می شوند، آنچه مهم است اینکه سیستم ارجاع دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری را خوب پیش بینی کنیم.
وی از اولیاء دانش آموزان خواست تا اختلالات یادگیری فرزندان خود را جدی بگیرند و زمانی که از سوی مدرسه برای ثبت نام در مراکز آموزشی و توانبخشی ویژه مشکلات یادگیری معرفی شدند، به طور منظم در زمان های تعیین شده، فرزند خود را در این مراکز بیاورند.
ساختمان جدید مرکز آموزشی و توانخبشی مشکلات ویژه یادگیری زنده یاد مهدی زادبخش ناحیه یک رشت عصر شنبه با حضور مجید قدمی معاون وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد. این ساختمان در زمینی به مساحت 420 متر مربع اهدایی از سوی خانواده زنده یاد مهدی زادبخش افتتاح شده که در 2 نوبت صبح و عصر به فعالیت می پردازد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.