معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تنها مسیر توسعه‌ یافتگی سرمایه‌های انسانی و توسعه همه‌جانبه جامعه از توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش می‌گذرد.

به گزارش ایلنا از ساری،علی الهیار ترکمن در آیین معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران که در باشگاه فرهنگیان شهرستان ساری توسعه و پیشرفت هر کشوررا نیازمند برخوردار بودن از انسان‌های پیشرفته دانست و گفت: جامعه‌ای که از انسان‌های توسعه‌ یافته برخوردار نباشد، نمی‌تواند در ابعاد دیگر توسعه یابد. توسعه ابعاد انسانی و اجتماعی زیربنای توسعه اقتصادی و سیاسی است.

وی با اشاره به نظریه‌های اقتصادی که اصالت و ماهیت آن را به توسعه انسان‌ها ربط می‌دهند، افزود: هرچه انسان‌ها توسعه ‌یافته‌تر باشند و جامعه از سرمایه‌های انسانی بیشتری برخوردار باشد، به دنبال آن کشور از توسعه بیشتری برخوردار خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش در توسعه سرمایه انسانی حرف اول را می‌زند، گفت: مدرسه کودک را از خانواده تحویل می‌گیرد و در همه‌ی ابعاد مشارکت مؤثر می‌دهد.

الهیار ترکمن با تأکید بر اینکه آموزش و پرورشی می‌تواند در این میان نقش‌آفرین باشد که رابطه تعاملی با سایر نهادها و دستگاه‌ها داشته باشد،افزود:با توجه به این موضوع می توان  بر تبیین درست استراتژی‌ها چه در سطح اداری و چه در سطح آموزشی و برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح صحه گذاشت.

وی افزود: آموزش و پرورش امروز با توجه به تحولات همه‌ی دوران‌ها، در فرایند تعامل مشترک در توسعه کشور با مشکل مواجه شده است.

الهیار ترکمن آموزش و پرورش را یک ابربخش خواند و گفت: کار آموزش و‌پرورش تمام کشور را در برمی‌گیرد و جامعه هدف آن کل کشور است و از این رونیاز به تفکر سیستمی دارد.

معاون توسعه وزارت آموزش و‌پرورش با بیان اینکه تفکر سیستمی، راه‌حل‌های اساسی را جستجو می‌کند، افزود: تفکر سیستمی بر معلول‌ها متمرکز نیست و علت‌ها را می‌شناسد.

وی افزود: اگر تفکر سیستمی حاکم شود، نگاه‌های سلیقه‌ای حذف می ‌شود و همه‌ی حرکات در جهت حل مسئله قرار می‌گیرد.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه طبق اسناد بالادستی راه و مسیر مشخص است، یادآور شد: لازم است در سه سال باقی ‌مانده از دولت تدبیر و امید مانده است، وارد فاز احرایی شویم و این شاه‌کلید نظر وزیر آموزش و پرورش است.

وی تأکید کرد: اکنون زمان اجرا زمان وارد شدن به بحث‌های برنامه‌ ریزی برای توسعه است.

الهیار ترکمن حذف آزمون‌های دوره ابتدایی و حذف آزمون مدارس سمپاد در دوره اول متوسطه را در همین راستا دانست،

وی اظهار امیدواری کرد که با مدیریت عسگری نیکزاد و درایت تمامی فرهنگیان و مجموعه شورای معاونان اداره کل آموزش و‌پرورش و مسئولین شهرستان‌ها و مناطق مازندران، آموزش و پرورش مازندران فرآیند توسعه بیشتر را با موفقیت طی کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.