به گزارش ایرنا، محمدتقی نظرپور جمعه شب در جمع خبرنگاران کاشان گفت: بین 15 تا 20 درصد مدرسه های موجود در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر استفاده می شوند که دلیل آن تخریب و بازسازی مدرسه های فرسوده و یا تکمیل طرح های در دست اجراست.
وی افزود: پروژه های نیمه تمام وزارت آموزش و پرورش که ساخت آن با مشارکت نیکوکاران آغاز شده نزدیک به 24 هزار کلاس درس می باشد که برای تکمیل آنها 180 هزار میلیارد ریال نیاز است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: یک هزار و 200 فضای آموزشی در قالب 55 هزار و 200 کلاس درس نیز همزمان با آغاز سال تحصیلی در سال جاری به بهره برداری رسید که 50 درصد آنها از محل کمک نیکوکاران مدرسه ساز بود.
او پیش تر از افزایش 30 درصدی کمک نیکوکاران مدرسه ساز در دولت تدبیر و امید خبر داده بود.
نظرپور در ادامه به سیستم گرمایشی مدرسه ها اشاره کرد و گفت: سیستم گرمایشی 83 هزار کلاس درس نیازمند تجهیز و به روز رسانی است تا سوخت مصرفی برای گرمایش استفاده نشود که برای امر نزدیک به هشت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و امید می رود با همکاری مجلس شورای اسلامی تخصیص های خوبی در این زمینه صورت گیرد.
به گفته وی، استاندارد سرانه فضای آموزشی به ازای هر نفر 8.39 متر مربع و میانگین در کشور 5.17 متر مربع است و آموزش و پرورش با وجود 13 میلیون نفر دانش آموز هم اکنون نزدیک به 40 میلیون متر مربع کمبود فضای آموزشی دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای حضور در آئین افتتاح 2 مدرسه خیرساز (18 کلاس درس) در آران و بیدگل و 6 مدرسه خیرساز (66 کلاس درس) در کاشان سفری یک روزه به این منطقه داشت.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.