به گزارش خبرنگار ایرنا حسن زاهدی روز پنجشنبه در همایش ملی پدافند غیرعامل مردم محور در هتل اسپیناس آستارا افزود: پدافند غیرعامل، اطلاعات و دانش حفظ امنیت است و با تقویت زیرساخت های فناوری اطلاعات، امکان مقابله با بسیاری از برنامه های دشمن در فضای سایبری وجود دارد.
وی بیان کرد: وضعیت گیلان از نظر پدافند غیرعامل حوزه فناوری اطلاعات خوب است و 98 درصد جمعیت استان، زیر پوشش تلفن ثابت و 63 درصد زیر پوشش رایانه است و 83 درصد از تلفن همراه استفاده می کنند.
زاهدی اظهار کرد: بدون مرز بودن، کاهش هزینه جرم و حمله، واردآمدن خسارات مالی بدون آسیب‌های جسمی و در اختیار بودن امکانات از ویژگی‌های جنگ سایبری است.
رئیس مرکز علم و فناوری دانشگاه جامع امام حسین (ع) هم در این همایش گفت: دشمن برای ضربه به ایران تلاش می کند و پدافند غیرعامل برای کشور ما به دلیل موقعیت منطقه ای، منابع انسانی، انرژی و ذخایر معدنی از اهمیت بالایی برخوردار است.
رضا کلهر افزود: با بهبود زیرساخت های حیاتی امکان خنثی سازی توطئه ها وجود دارد و در پاییز امسال 15 هزار زمین لرزه در ایران ثبت شد که رعایت پدافند غیرعامل از افزایش خسارت های آن جلوگیری می کند.
نخستین همایش ملی و دو روزه پدافند غیرعامل مردم محور با شرکت کارشناسان و مسئولان کشوری و استانی، از صبح امروز در هتل اسپیناس بندر مرزی آستارا آغاز شد و سخنرانی ها، نشست های علمی و رونمایی از کتاب در موضوع همایش از بخش های متنوع آن است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد .
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.