به گزارش خبرنگار ایرنا، رفع ضعف ولتاژ ، تامین برق مستمر و مطمئن منطقه ، تعدیل بارگذاری ایستگاه ها و خطوط مجاور ، کاهش تلفات شبکه انتقال و فوق توزیع و افزایش قابلیت اطمینان و بهبود پایداری شبکه از مزایای در مدار قرار گرفتن این طرح های برقی است.
احداث خط چهار مداره 230 و 63کیلو ولت 2مداره به طول 30کیلومتر از ساری تا قائمشهر ، تعویض تجهیزات ایستگاه قائمشهر ، جایگزینی هادی پر ظرفیت خط چهل شهید آمل - دابودشت ، افزایش ظرفیت ایستگاه های ساری و نوشهر از طرح های اجرا شده شرکت برق منطقه ای مازندران است.
حسین مرادی قائم مقام شرکت برق منطقه ای مازندران و گیلان به افزایش هشت و نیم درصدی مصرف انرژی برق امسال نسبت به سال گذشته در مازندران اشاره کرد و گفت: تداوم و افزایش درجه دمای هوا زمان استفاده از لوازم سرمایشی را در طول روز بالا برده است.
وی به وجود 2.5میلیون مشترک برق در مازندران و گلستان اشاره کرد و ادامه داد: پیک مصرف برق امسال 18مرداد با مصرف چهار هزارو 113مگاوات در مازندران بود که هشت و نیم درصد بیشتر از سال گذشته است.
وی بیان داشت: با توجه به اهمیت ارزش زمین و مشکلات تملک آن ، عبور چند خط تغذیه کننده و مدارهای برقی از یک مسیر با هدف کاهش هزینه مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان پنج طرح را با سرمایه گذاری 20 میلیون یوروئی در این استان آغاز کرده است ، ادامه داد: سه طرح از این تعداد ایستگاه 63.20 کیلو ولت و 2 طرح دیگر نیز خط تغذیه کننده پست های برق است.
وی گفت که برای اجرای این طرح ها 20 میلیون یورو از محل بانک تجارت و توسعه اکو وام تخصیص یافته است.
وی محل اجرای سه ایستگاه برق را تنکابن ، آمل و ساری اعلام کرد و افزود : 2 خط تغذیه کننده پست هم در آمل و ساری اجرایی شده است .
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده :محسن حسن نیا
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.