سیدامین نجات روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد پرنده وحشی با اخذ دستور دادستان و با حضور کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و همکاری ماموران نیروی انتظامی از مغازه ای در بازار ماهی فروشان لنگرود کشف و ضبط شد.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به جرم بودن عرضه و فروش پرندگان وحشی ، متهم به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
وی اظهارداشت: فلامینگو که گونه حمایت شده به شمار می رود ، پرنده‌ای دارای پاهای دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند خمیده، آبچر با بدنی بسیار کشیده و پر و بالی به رنگهای سفید و صورتی است و رژیم غذایی این پرنده سخت پوستی به نام آرتمیا است و از حلزون و گیاهان نیز تغذیه می کند.
وی یادآوری کرد: فلامینگوها به صورت دست جمعی و در دسته‌های چند هزارتایی زندگی می‌کنند، در تالاب های ساحلی کم عمق، مانداب‌های حاصل طغیان دریاچه‌ها، لجن‌زارها و غیره به سر می‌برند.
وی همچنین گفت:یک پرنده پیغو کوچک که از ناحیه بال زخمی شده بود توسط یکی از شهروندان علاقمند به محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود تحویل و پس از مدتی تیمار و بهبودی و اطمینان از سلامت آن در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.
نجات افزود:پیغو کوچک پرنده‌ای است کمیاب که در بیابان ها و شیب های درخت دار و مناطق جنگلی، دارای درختهای پراکنده زیست می کند و روی درختان آشیانه می سازد و در ایران به صورت مهاجر تابستانی درشمال و شمال شرقی و در زمستان در جنوب شرقی و جزیره قشم نیز دیده می شود.
وی تاکید کرد:این پرنده در زمره ی پرندگان حمایت شده قرار دارد ، بنابر این برای حفاظت از آن اقدامات ویژه حفاظتی ضروری است.
امین ادامه داد: این اداره باهرگونه عرضه و فروش پرندگان وحشی برخورد قاطع خواهد کرد و از همکاری دادستان شهرستان در اعمال قانون در زمینه فروش،حمل و عرضه پرندگان وحشی سپاسگزاری می نماید .
وی تصریح کرد: مجازات حمل، عرضه و فروش جانوران وحشی تا شش ماه حبس دارد و چنانچه پرندگان در معرض فروش از نوع پرندگان شکاری باشند مجازات نقدی تا 120 میلیون ریال به همراه مجازات حبس تا سه سال در پی خواهد داشت.
وی در پایان از شهروندان خواست از نگهداری گونه های وحشی و حمایت شده پرندگان خودداری کنند و در صورت برخورد و مواجه با موارد تخلف یا گونه های نیازمند حمایت با این اداره تماس حاصل نمایند.
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.