به گزارش خبرنگار ایرنا، سلیمان پاک سرشت روز شنبه در جلسه شورای مهارت در استانداری گیلان با اشاره به نقش مهم آموزش های مهارتی در اشتغالزایی افزود: دغدغه این سازمان به عنوان دستگاه متولی ارائه دهنده آموزش های مهارتی، مدیریت محلی این آموزش هاست و این مهم باید مورد توجه باشد.
وی ادامه داد: اکنون نقش و اهمیت مهارت آموزی بر همگان آشکار است اما قدری دیر به اهمیت مهارت آموزی پی برده ایم البته می توانیم با هماهنگی و انسجام این خلأ را جبران کنیم.
به گفته پاک سرشت، در مواردی قدری از ناحیه هماهنگی ، همکاری و ایجاد انسجام در مجموعه هایی که مسئولیتی مشترک دارند؛ دچار مشکل هستیم که در فنی و حرفه ای نیز همین مشکل را داریم و بایستی مرتفع شود.
وی با تاکید بر این مطلب که سازمان فنی و حرفه ای نیازمند حمایت است، خاطر نشان کرد: این سازمان در کشورهای مختلف به عنوان سازمان محوری و راهبردی در برنامه های توسعه ای مورد توجه قرار می گیرد.
وی ادامه داد: به تناسب انتظاراتی که از حوزه مهارت آموزی در کشور وجود دارد، بایستی به این عرصه در بخش های مختلف از جمله حیث منابع توجه شود این در حالیست که 92 درصد از اعتبارات سازمان فنی و حرفه ای در کشور پرسنلی است و تنها هشت درصد از اعتبارات آموزش ها، کیفیت آنها، آموزش مربیان و تجهیزات را شامل می شود.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: باور نداریم که این مدل را به این طریق پیش ببریم ، حتما بایستی بخش خصوصی توانمند را وارد آموزش های فنی و حرفه ای کشور کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصویب قانون جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی اظهار داشت: با ارائه آیین نامه اجرایی آن از سوی دولت، کشور از شورای عالی آموزش های مهارتی برخوردار شده و مسئولیت سیاست گذاری، هماهنگی و ایجاد انسجام را بین عرضه کنندگان و متقاضیان مهارت ایجاد می کند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب که مسئله مهم یعنی سند حرفه ای صلاحیت را نیز در دست اقدام داریم، اضافه کرد: بایستی پایبند این صلاحیت باشیم و تا زمانی که این صلاحیت تعریف شود، نیازمندیم تا پیرامون این موضوع نظام روابط دوستی را مستقر کنیم؛ اول اینکه آموزش ها منطبق با نیازهای موجود باشد و دوم اینکه صلاحیت حرفه ای را نیز مدنظر داشته باشند.
وی در خاتمه سخنانش با اشاره به موضوع گردشگری و کشاورزی به عنوان اولویت جدی استان گیلان برای توسعه کسب و کار، ایجاد اشتغال و تثبیت آن خاطرنشان کرد: در این باره سازمان آموزش فنی و حرفه ای این آمادگی را دارد که پروژه واحد و مشترکی را برای تمرکز جدی بر حوزه مهارت آموزی و ارتقاء شاخص ها در این بخش ها دنبال کند.
سومین جلسه شورای مهارت استان گیلان امروز (شنبه) به ریاست مصطفی سالاری استاندار گیلان و با حضور سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در رشت برگزار شد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.