به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام افتخاری عصر دوشنبه در نشست مشترک مسئولان شهرستان های فومن و صومعه سرا ، با اشاره به آسیب دیدن درختان در تونل درختی فومن در فصول گرم، بحث لوله گذاری و انتقال آب از رودخانه فلاح آباد را برای درختان مسیر مطرح کرد.
وی همچنین با مورد توجه قرار دادن حریم بصری مسیر بین دو شهرستان، پیشنهاد داد با جداول بلند و افزودن تزئینات جاده ای و روشنایی ویژه، موجبات زیبایی بصری بیشتر منطقه و جذب گردشگر فراهم شود و با اقدامات حفاظتی بیشتر، هم درختان حفظ شوند و هم جذابیت گردشگری منطقه افزایش یابد.
نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به وجود گارد ریل در طول مسیر، محدودیت های موجود برای توقف خودروها در جاده را مورد توجه قرار داد که موجب خطر برای خودروها می شود.
افتخاری خواستار همکاری بیشتر به منظور چهاربانده کردن مسیر بین دو شهرستان از پمپ بنزین فومن تا ابتدای صومعه سرا شد و با اشاره به انجام 25 کیلومتر آسفالت راه روستایی، از انجام 110 کیلومتر آسفالت در راه های روستایی شهرستان فومن ظرف دو سال گذشته خبر داد.
افتخاری پیشنهاد داد به منظور تأمین سنگ های وزنی برای ایمن سازی مناطق اطراف پل ها، معادن موجود در مسیر ماجولان به خلخال مورد استفاده قرار بگیرند.
وی در پایان، با اشاره به برنامه ریزی برای احداث میدانی به دور پل ورودی شهرستان فومن، این اقدام را مقرون به صرفه ترین کار دانست که موجبات رضایت مردم را نیز فراهم خواهد کرد.
فومن در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است. تونل سبز بلوار ورودی شهر فومن با داشتن بیش از چهار هزار درخت تنومند و قدیمی از گونه چنار، بیش از 50 سال قدمت دارد و تراکم رویش این درختان چنان است که منظره زیبا و بی بدیلی را ایجاد کرده که به جاده بهشت هم معروف شده است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.