به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی روز چهارشنبه در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس ، ائمه جمعه، مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران، با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به گیلان افزود: در سفر دکتر روحانی به گیلان چند پروژه بزرگ بندری، درمانی و صنعتی به بهره برداری می رسد و زیبایی این پروژه ها این است که توسط بخش خصوصی و با حمایت دولت اجرایی شده است.
وی با اشاره به توفیقات دولت یازدهم در بخش های مختلف اظهار داشت : با تلاش های خوب صورت گرفته شاهد رشد شاخص های توسعه ای در بخش های مختلف گیلان هستیم .
استاندار گیلان به مزین شدن امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: همه باید با تمام توان در جهت تحقق این مهم تلاش کنیم .
نجفی همچنین با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر انقلاب در خصوص مبارزه با قاچاق کالا افزود : مبارزه با قاچاق کالا از جمله مولفه های مهم در شکوفایی اقتصاد کشور است و امیدواریم با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید، شاهد ریشه کن شدن کامل قاچاق کالا در کشور باشیم.
وی به اهتمام دولت یازدهم در مبارزه با قاچاق کالا اشاره و اضافه کرد: با تلاش های خوب صورت گرفته در دولت تدبیر و امید ، میزان قاچاق کالا از 25 میلیارد دلار به کمتر از 15 میلیارد دلار کاهش یافت.
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی در دیدار رئیس و اعضای هیات عالی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان با اشاره به اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در فرایند توسعه شهرها و روستاها گفت : باید فضایی فراهم کنیم تا داوطلبان نمایندگی شوراهای اسلامی شهر و روستا بتوانند به رقابت قانونمند و با نشاط بپردازند.
وی ادامه داد: هر فردی که قصد دارد چنین رسالت خطیری را برعهده بگیرید، باید از خود بپرسد با چه هدفی قصد حضور در انتخابات را دارد و بر اهمیت کاری که می خواهد انجام دهد، واقف باشد.
استاندار گیلان افزود : اگر رقابت ها برای خدمت باشد و اخلاق انتخاباتی رعایت شود، پس از پایان انتخابات به دشمنی و اختلاف بین افراد مختلف منجر نخواهد شد.
وی همچنین از همکاری و تعامل مناسب ستاد انتخابات با هیات نظارت شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گیلان نیز در این دیدار که حسنی نماینده رشت و عضو این هیات نیز حضور داشت، از تعامل مناسب ستاد انتخابات با این هیات و حمایت های استاندار گیلان قدردانی کرد و گفت: روند تعامل ستاد انتخابات و فرمانداری ها با این هیات، بسیار خوب است و این هماهنگی ها به برگزاری مناسب انتخابات کمک می کند.
سید کاظم دلخوش با بیان اینکه در این دوره از ثبت نام کار بسیار خوبی انجام شد و افراد باید عدم سوء پیشینه را قبل از ثبت نام اخذ کنند، گفت : این مساله در کاهش ثبت نام افراد فاقد صلاحیت کمک کرد.
وی با بیان اینکه بررسی روند صلاحیت ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی با شوراهای اسلامی متفاوت است، گفت : بررسی صلاحیت ها در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا فقط بر اساس گزارشات مراجع چهار گانه است و اختیارات نظارت استصوابی شورای نگهبان را ندارد.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گیلان گفت : در بررسی صلاحیت ها مر قانون رعایت می شود و حق نداریم نظرات و سلایق شخصی خود را دخیل کنیم.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری ، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2583 آبادی دارای سکنه است.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.