عارف شادکام روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این حادثه شب گذشته در روستای شاهگلدی محله تالش روی داد و پسر که حین دفاع از خود و مادرش از ناحیه پا زخمی شده بود، حیوان مهاجم را با ضربات چماق از پای درآورد.
وی افزود: با توجه به نزدیکی روستای شاهگلدی به آستارا، ماموران مرکز فوریت های پزشکی این شهرستان به محل حادثه رسیده و پس از پانسمان زخم های مادر و پسر، به آنها واکسن هاری تزریق کردند.
وی خاطرنشان کرد: لاشه شغال برای آزمایش احتمال ابتلای حیوان به بیماری هاری به اداره دامپزشکی تالش فرستاده شد.
جمعیت شغال در گیلان زیاد است و بیشه زارها و جنگل ها، زیستگاه اصلی این حیوان به شمار می رود.
شغال‌ها معمولاً لانهٔ مشخصی ندارد و از گودال‌ها، سوراخ‌های طبیعی، شکاف سنگ‌ها و لانه متروکه سایر جانوران، برای ایجاد لانه و تولد نوزادان استفاده می‌کند. معمولاً در اوایل غروب، شغال‌ها به صورت دسته جمعی زوزه‌ای شبیه فریاد انسان سر می‌دهند.
همهٔ انواع شغال رژیم غذایی همه‌چیزخوار و فرصت‌طلبانه‌ای دارند. آن‌ها در شکار جانوران کوچک و متوسط تخصص دارند و لاشه‌خواران کارآمدی هستند. پاهای بلند و دندان‌های نیش منحنی آن‌ها برای شکار پستانداران کوچک، پرندگان و خزندگان تخصص یافته و کف پای بزرگ و شکل استخوان‌های آن‌ها مناسب دویدن در مسافت‌های طولانی است. شغال‌ها پگاه‌رو هستند و بیشتر در صبح و غروب فعال می‌شوند.
این حادثه در شبکه های اجتماعی بازتاب داشته و از حیوان مهاجم به عنوان گرگ یا گرگاس (توله حاصل از آمیزش گرگ و سگ) نام برده شده است.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت و مناطق جنگلی و کوهستانی بکر و زیبا در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.