به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا پارسی روز شنبه به مناسبت فرارسیدن روز جهانی معلولان در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی گیلان در رشت اظهار داشت : مستمری ماهانه به مددجویان بهزیستی استان اعم از معلولان و آسیب دیدگان اجتماعی سه و نیم برابر شده و نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
وی با اشاره به افزایش آمار معلولان تحت پوشش بهزیستی گیلان برای دریافت مستمری تصریح کرد: این که تعداد مستمری بگیران بهزیستی استان نسبت به کل افراد تحت پوشش کمتر است، یکی از دغدغه های این مجموعه بود که برای افزایش این آمار اقدام شد.
وی با بیان این که در زمان حاضر، 42 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان گیلان هستند، خاطر نشان کرد: تا سال گذشته، 11 هزار معلول مستمری دریافت می کردند که با افزایش آمار تعداد معلولان مستمری بگیر اکنون به 25 هزار و 800 نفر رسیده است.
مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولان اظهار داشت: دولت در این قانون ، هدفگذاری را بر معلولان شدید و خیلی شدید قرار داده که در این راستا اکثریت تحت پوشش قرار گرفتند.
وی در ادامه با اشاره به افزایش آمار مربوط به معلولان ضایعه نخاعی برای دریافت حق پرستاری خاطر نشان کرد: آمار این معلولان نیز از 970 نفر به یک هزار و 15 نفر رسید که میانگین ماهانه 200 هزار تومان بابت حق پرستاری به هر نفر از آنها پرداخت می شود و همزمان نیز این معلولان بابت خرید وسایل بهداشتی ماهانه 100 هزار تومان دریافت می کنند.
پارسی، آمار مراکز شبانه روزی و روزانه نگهداری معلولان را به ترتیب 38 و 29 مرکز عنوان و تصریح کرد: ماهانه یک میلیارد و 322 میلیون تومان به مراکز شبانه روزی، 336 میلیون و 400 هزار تومان به مراکز روزانه و چهار مرکز کارگاهی، 132 میلیون تومان برای 18 مرکز ویزیت در منزل، 127 میلیون تومان برای مراقبان پنج مرکز رسمی و 42 میلیون و 500 هزار تومان برای مراقبان غیررسمی پرداخت می شود.
وی در بخش دیگری از نشست خبری درباره اقدامات سال جاری برای معلولان بیان داشت: یک مرکز در ماسال برای بانوان بالای 14 سال کم توان ذهنی راه اندازی کردیم و بنا به پیشنهاد نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی به کمک خیرین درصددیم یک سوله مربوط به معلولان در آسایشگاه غرب گیلان راه اندازی کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به در اختیار قرار دادن یک قطعه زمین در شهرستان لاهیجان برای کانون سندروم داون با موافقت سازمان بیان داشت: همزمان برای بهره برداری از ساختمان جدید الاحداث در سالمندان نیز یک میلیاد و 300 میلیون تومان به آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت کمک بلاعوض انجام داده ایم.
12 آذر مصادف با سوم دسامبر روز جهانی معلولان است. بهزیستی گیلان 42 هزار معلول را تحت پوشش دارد.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.