محمد محمدی قیداری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به آمارهای اعلام شده 9.8 دهم درصد از جمعیت بالای 60 سال استان زنجان معادل 104 هزار نفر را سالمندان تشکیل می دهند و برای این 2 گروه یعنی معلولان و این قشر قانون جامع باید وجود داشته باشد.
وی اظهار داشت: یکی از اهداف سازمان بهزیستی توانمند سازی معلولان است که این مهم در بستر قانون رخ می دهد و این در حالی است که قانون جامع حمایت از معلولان دارای نقایصی بود که در اسفند سال گذشته نسبت به بازنگری آن اقدام شد.
این مسئول ادامه داد: بنابر این در ماده 2 قانون جامع حمایت از معلولان به بحث مناسب سازی اشاره شده که در این ارتباط ضمانت اجرایی داشته، به این معنا دستگاه اجرایی آن را اجرا نکند مجازات لازم در نظر گرفته شده است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: معلولان، شهروند درجه یک محسوب می شوند و بر این اساس جامعه باید زمینه حضور آنان را همانند دیگر افراد فراهم کند و بی توجهی به این مهم مشکلاتی را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: یکی از برنامه های مهم این اداره کل حمایت همه جانبه از معلولان است و در این راستا از معلولان ورزشکار دارای پرونده حمایت های ویژه ای دارد.
محمدی افزود: ورزش یکی از راههای توانمند سازی معلولان بشمار می رود و در این میان سرمایه گذاری بعد قهرمانی آن اهمیت ویژه ای دارد که این مهم توانسته به کسب مدال های رنگارنگ این قشر منتهی شود.
وی بیان کرد: کسب هشت مدال رنگارنگ معلولان در مسابقات پارآسیایی جاکارتا اندونزی از همت و تلاش آنان حکایت دارد و توجه روز افزون بطور قطع نتایج درخشانی را رقم خواهد زد.
این مسئول ادامه داد: با اقدامات سازنده اداره کل ورزش و جوانان و بهزیستی استان در این زمینه الگو پروری معلولان انجام شده ،راه روشنی برای افراد معلول که در کنج خانه زندگی می کنند، نشان داده است.
محمدی خاطر نشان کرد: موفقیت معلولان این استان در عرصه جهانی به ویژه مسابقات پارآسیایی قابل تقدیر است چرا که با انجام این کار مهم اثبات کردند که معلولیت محدویت نیست.
به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین تعداد مددجویان بهزیستی بر اساس بعد خانوار 25 هزار و 75 نفر ، تعداد اعضای خانوار مددجویان تحت پوشش 156 هزار و 766 نفر است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.