فرماندار رشت تاکید کرد: بخشداران در پیگیری بحث تسهیلات اشتغال زایی، پیگیر،دقیق و جزیی نگر باشند .

به گزارش ایلنا از رشت، میرشمس مومنی‌زاده در جلسه کارگروه اشتغال هدف از تشکیل کارگروه اشتغال را رونق اشتغال در شهرستان دانست و اظهار داشت: لازمه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به‌عنوان راهبرد اساسی نظام و دولت و بهبود معیشت مردم و ایجاد فرصت‌های شغلی، توزیع  عادلانه و بموقع تسهیلاتی است که دولت اختصاص داده است.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه تسهیلات باید به نفع تولید و سرمایه‌گذاری جذب شود،  خاطرنشان کرد: رونق سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید کننده در شرایط دشوار اقتصادی کنونی، برای دولت، استانداری و فرمانداری بسیار حائز اهمیت بوده و به‌طور جدی پیگیر عملکرد دستگاه‌ها و بانک‌ها در این بخش هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت اهتمام دستگاه‌ها و بانک‌های عامل در جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی ضمن قدردانی از دستگاه‌ها و بانک‌های موفق ، تصریح کرد: پیشرفت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها هر هفته بررسی شده و از دستگاه‌ها و بانک های برتر در جلسه آینده اشتغال شهرستان رشت با لوح سپاس،  قدردانی خواهد شد.

 مومنی‌زاده همچنین افزود:  هیچ توجیهی از دستگاه‌ها و بانک‌های عامل ولو بانک‌های خصوصی که در مقایسه با ماه پیش، دارای عملکردی مطلوب در امر پرداخت تسهیلات نیستند، پذیرفته نبوده و دستگاه ها و بانک‌های ضعیف در این بخش معرفی می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم اهتمام جدی بخشداران، جزیی‌نگری، نکته‌بینی و عملکرد کارشناسی شده در رابطه با موارد مربوط به تسهیلات اشتغال‌زایی، گفت: بخشداران باید در پیگیری مسائل بخش با مدیران استان و شهرستان ارتباط برقرار کرده و در این زمینه هیچ‌گونه ممانعتی برای آنها وجود نداشته بلکه یکی از شاخص‌های مثبت در ارزیابی عملکرد بخشداران خواهد بود.

مومنی‌زاده با اشاره به دستگاه‌ها و بانک‌هایی که در جذب اعتبار حائز رتبه ی نخست شده‌اند، تصریح کرد: در اشتغال روستایی، بانک توسعه و تعاون پرداخت ۱۳۰ درصدی داشته و جهاد کشاورزی با جذب ۱۹ میلیارد تومان، معادل ۳۷ درصد را از آن خود کرد.

همچنین افزود: در بخش اشتغال فراگیر بانک سپه ۱۰ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان جذب اعتبار، معادل ۸۱ درصد داشته، صنعت، معدن و تجارت توانست ۱۹ درصد جذب اعتبار داشته و همچنین میراث فرهنگی و گردشگری نیز از لحاظ معرفی تعداد طرح‌ها، بالاترین رتبه در دستگاه‌ها را دارد.

مومنی‌زاده با بیان اینکه سهم شهرستان رشت در اشتغال روستایی، ۹۳ میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان است، گفت: تاکنون در بخش روستایی ۲۳۷ میلیارد و ۵۱۷ میلیون تومان طرح به بانک‌ها معرفی شد که در مرحله اول 52 میلیارد و 934 میلیون تومان اختصاص داده شد و ۴ بانک عامل شامل توسعه و تعاون، پست بانک، جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت اشتغال روستایی در نظر گرفته شده‌اند.

وی همچنین بیان داشت: تاکنون در بخش اشتغال روستایی طرح‌ها در مجموع به مبلغ 41 میلیارد و 248 میلیون تومان منتج به قرارداد شده که 36 میلیارد و 18 میلیون تومان پرداخت انجام گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.