به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام ستار علیزاده روز دوشنبه در همایش یاوران وقف در شهرستان فومن وقف را تجارتی بی ضرر دانست و افزود: با این سنت حسنه و صدقه جاریه می توان مشکلات اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی را مرتفع کرد.
وی با اشاره به ضرورت توجه به وقف های جدید اظهار داشت: در اوقاف گیلان در برنامه ای مدون و با بهره گیری از ظرفیت نخبگان استان در حال جهت دهی به نیات وقف های جدید طبق نیازهای روز جامعه هستیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه در ادامه خاطر نشان کرد: آباد کردن موقوفات از بزرگترین خدمات انقلاب توسط امام راحل ، ماندگار و در تاریخ ایران ثبت شده است.
وی بیان داشت: طرحی در اداره اوقاف استان گیلان در حال پیگیری و اجراست که در هر سال در هر مسجد و بقعه ای یک وقف جدید داشته باشیم.
امام جمعه شهرستان فومن نیز بیان داشت: وقف معامله با خدا و همیشه ماندگار است و هرچه در اسلام به یادگار مانده، مرهون وقف و موقوفات است.
حجت الاسلام سید محمدحسن صفوی با بیان این که سنت حسنه وقف در سیره اهل بیت و ائمه معصومین از جایگاه والایی برخوردار است، اظهار داشت: وقف معامله با خداست و باقیات صالحات که وقف مصداق بارز آن است همیشه ماندگار است.
وی با تاکید بر این که بایستی تلاش کرد تا وقف طبق نیت واقف عمل شود، خاطر نشان کرد: وقف امانتی است که باید برای نسل های بعدی نگهداری شود.
شهرستان فومن در غرب استان گیلان واقع شده و 80 موقوفه، 36 بقعه و 180 مسجد دارد.
بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای بیش از 900 بقعه و افزون بر سه هزار موقوفه و 20 هزار رقبه است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.