حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در آیین تجلیل از دانش آموزان منتخب سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز آذربایجان غربی افزود: فعالیت های قرآنی و انس با قرآن موفقیت های بسیاری را برای این افراد در سایر مراحل زندگی به ارمغان می آورد.
وی بیان کرد: موفقیت های دانشمندان بزرگ جهان اسلام اعم از ابن سینا و خواجه نصیر که مدت زمان طولانی را با قرآن طی می کردند، گواه بر این موضوع است.
امام جمعه ارومیه ادامه داد: قرائت قرآن و توجه به مفاهیم و مضامین این کتاب آسمانی نگاه افراد به مسائل دنیوی را تغییر می دهد و تأثیر بسزایی در اعتلای روابط و موفقیت های افراد دارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اذان، بیان اعتقادات با صدای بلند است و اقامه نماز با مقدمه اذان در پنج نوبت حقانیت اسلام را به اثبات می رساند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه به اهمیت کتاب صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: کتاب های مهم بسیاری پس از قرآن مورد توجه و مطالعه مسلمانان قرار دارد که اعتبار صحیفه سجادیه پس از قرآن بیش از سایر کتاب ها است چراکه این کتاب تنها کتابی است که توسط معصوم گفته و توسط معصوم نیز نوشته شده است.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پروش نیز در این آیین گفت: 6 ساحت تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مسیر تربیت دانش آموزان تراز ایران اسلامی را نمایان می کند.
محمدرضا مسیب‌زاده افزود: هر فعالیتی در آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صورت می گیرد.
وی درباره یکی از برنامه های شاخص حوزه قرآنی در سال جاری گفت: طرح بشارت 1452 به مناسبت یکهزار و چهارصد و پنجاه و دومین سال تولد قرآن کریم با محوریت نهضت ملی حفظ جزء 30 قرآن کریم آغاز شده است.
مسیب زاده افزود: این طرح از سوی بخش‌های مختلف فرهنگی کشور از جمله سازمان صدا و سیما، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شکل گیری ستاد راهبری حفظ قرآن در یک کار منسجم و گروهی و فارغ از جزیره‌ای بودن با محوریت وزارت آموزش و پرورش اجرا می شود.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پروش خطاب به دانش آموزان گفت: توکل به خدا، دعای پدر و مادر، ایمان به مسیر و انتخاب صحیح از ملاک های استمرار موفقیت در زندگی است.
وی با بیان اینکه دانش آموزان مومن و قرآنی باید برای اطرافیان خود الگو باشند، افزود: محور تحول در جامعه، نیروی انسانی است و آموزش و پرورش متولی تربیت آن است.
در پایان این آیین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، برگزیدگان مسابقات دانش آموزی قرآن، عترت و نماز استان تجلیل شدند.
به گزارش ایرنا سال گذشته در آذربایجان غربی 184 هزار نفر دانش آموز در مرحله آموزشگاهی، 43 هزار نفر مرحله شهرستانی، 2 هزار و 100 نفر در مرحله استانی و 79 نفر در مرحله کشوری این مسابقات شرکت کرده بودند.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.