به گزارش ایرنا، صادق منتی نژاد روز یکشنبه در جلسه معارفه مدیرکل دیوان محاسبات گیلان در رشت اظهار داشت: باید در چنین شرایطی کار عقلانی انجام دهیم و تلاش کنیم هزینه ها را به حداقل برسانیم و کاری انجام دهیم که به نفع مردم و بیت المال باشد.
وی با بیان اینکه سال 97 در هر استان بیش از یک میلیارد تومان خارج از شمول پرداخت کردیم، افزود: در چنین شرایطی پرداخت پول خارج از شمول معنا ندارد.
وی بااشاره به اینکه اگر هزینه ها را کاهش ندهیم مشکل خواهیم داشت، اظهار داشت: حاکمیت نباید تیم فوتبال را تزریق و تامین کند چرا که در چنین شرایطی که با کمبود منابع روبرو هستیم ، این مدیریت صحیح نیست.
منتی نژاد گفت: در جنگ اقتصادی دو سوال عمده وجود دارد؛ آیا قانون باید اجراشود و نقش قانون در شرایط بحران چیست و دوم اینکه تحریم خوب یا بد است.
وی تصریح کرد: اگر تعارفات و ملاحظات را کنار بگذاریم ، تحریم خوب نیست و نه مثل زمانی که کسی ادعا کند سلام بر تحریم ها، که این امر یک کار عوامفریبانه است.
وی تحریم ها را دارای هزینه و خسارت دانست و گفت: اگر تحریم خوب بود ، به آن صفت ظالمانه نمی دادیم اما معتقدم تحریم می تواند به فال نیک گرفته شود اگر از فضای تحریم اشکالات کارمان را بفهمیم و از آن درس بگیریم.
منتی نژاد با تاکید بر اینکه دشمنان درجه یک مان ، ایران شناس های بسیار خوبی هستند ، گفت: این دشمنان هم قسم و هم عهد خوبی هستند و کاملا متوجه اشکالات رفتاری ما هستند.
وی خاطرنشان کرد: ما با شعار نمی توانیم کشور را جلو ببریم و نیاز به هوشیاری تمام قد و مراقبت داریم و باید متوجه نتایج مسیرهایی که انتخاب می کنیم ، باشیم .
وی گفت: اگر بدنبال تنظیم کردن دلار و بردن فضای مجازی به سمتی باشیم که دو ریال دلار بالا و پایین بیاید ، دچار مشکل می شویم ؛ از اینرو باید بادقت حرکات و رفتارهای دشمنان را رصد کنیم.
منتی نژاد با تاکید بر اینکه در جنگ اقتصادی به راه انداختن آزمون و خطا جایی ندارد، گفت: هر تصمیمی که در جنگ اقتصادی گرفته می شود، باید مبتنی بر کار علمی و دانشی باشد.
وی بخشی از مشکلات را ناشی از رفتار افراد جامعه خواغند و گفت: رفتار سلیقه ای جواب نمی دهد و در حالی که دشمنان مان متحد هستند ما هر کدام مان یک نوع رفتار می کنیم.
وی با تاکید بر رعایت قانون، به قانون منع قانون بازنشستگان اشاره و بیان کرد: سایت و رسانه می خرند تا اعلام کنند ما مشمول این قانون نیستیم اما کسی که می خواهد از شمول این قانون فرار کند و همچنان چسبیده به میز است در جبهه ایران و اسلام نیست.
منتی نژاد خاطر نشان کرد: در شرایط اقتصادی باید کاری کنیم که هزینه های کمتری را بپردازیم.
وی با تاکید بر اینکه در شرایط جنگ و تحریم باید سخت گیری بیشتری داشته باشیم ، گفت: کنار گذاشتن قوانین در شرایط تحریم درست نیست و نباید در شرایط تحریم دست و دلبازانه عمل کنیم.
وی افزود: در شرایطی که تامین ارز کشور به سختی بدست می آید استفاده دست و دلبازانه از ارز چهار هزار و 200 تومانی جایی ندارد .
منتی نژاد با تاکید بر اینکه همه باید برای یاری رساندن کشور تلاش کنیم، گفت: ترامپ با وجود داشتن پول به شرط آنکه ما هوشیاری داشته باشیم، نمی تواند موفق عمل کند و باید بدانیم کشور در چه شرایطی است و ما چه نقشی ایفا کنیم.
در پایان این جلسه احمد پری پور به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات گیلان معرفی شد.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.