گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی فرمانداری تالش حاکی است آیت الله رسول فلاحتی عصر شنبه در بازدید از نقاط سیل زده تالش با اشاره به ورود 80 درصد خسارت به واحد های مسکونی ساخته شده در بستر رودخانه، جابجایی و اسکان ساکنان آنها در مناطق دیگر را با همکاری دستگاه های متولی خواستار شد.
وی با حضور در روستای شیخ محله خرجگیل بخش اسالم و همدردی با آسیب ‌دیدگان، از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شد و به آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی و رفع سریع مشکلات مردم تاکید کرد.
امام جمعه رشت با اشاره به خسارت وارده به واحدهای مسکونی مردم در بستر رودخانه‌ها، بیان کرد: بستر و اطراف رودخانه ها محل مناسبی برای زندگی نیست و مسئولان استانی و محلی برای اصلاح این رویه اقدام کنند.
وی با اشاره به تخریب یک دهنه پل و قطع راه ارتباطی 30 خانوار روستایی، ساخت دیواره رودخانه در مناطق سیل زده و ترمیم نقاط آسیب دیده را ضروری دانست.
فلاحتی با بیان اینکه تعدادی از سیل زدگان در چادر اسکان داده شده‌اند، گفت: اگر مکان مناسبی برای اسکان سیل زدگان فراهم نشود، با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان افزایش مشکلات آنها وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر برآورد خسارات سیلاب، همکاری مقامهای استانی و شهرستانی را برای کاهش آلام و رفع مشکلات مردم خواستار شد.
اداره هواشناسی تالش، میزان بارش های اخیر در این شهرستان را بیش از 80 میلیمتر اعلام کرده بود و فرمانداری تالش، میزان خسارات وارده از سیلاب را یکهزار و 260 میلیارد ریال برآورد کرده است.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.