رئیس روابط عمومی دانشگاه گیلان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره کشوری انتخاب دانشجوی نمونه هر سال بر اساس اعلام سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود.
سعید رهسپار افزود: این جشنواره با هدف الگوسازی دانشجویان نمونه، ترویج فرهنگ علم‌ آموزی و پژوهشگری، ارتقاء انگیزه فعالیت‌ های علمی و فرهنگی در میان دانشجویان، تشویق دانشجویان به پرورش همزمان ابعاد مختلف شخصیت در حوزه آموزش، پژوهش، فرهنگی و اخلاقی و هدایت دانشجویان برتر به تولید محصولات متنوع علمی - پژوهشی (مقالات، تالیف کتب، طرح‌های پژوهشی برگزار می شود.
وی اظهار داشت: دانشجویان علاقمند برای شرکت در این جشنواره بایستی از دهم تا بیست و چهارم مهرماه سال جاری از طریق مراجعه به وب سایت www.nemooneh.saorg.ir اقدام کنند.
وی بیان داشت: دانشجویان علاقمند بر اساس سوابق پژوهشی، آموزشی و فرهنگی خود در سال آخر منتهی به جشنواره مورد داوری قرار خواهد گرفت و مزایایی شامل جوایز نقدی، امکان ادامه تحصیل بدون آزمون، امکان استفاده از جوایز بنیاد ملی نخبگان، حمایت از ایده‌ ها و طرح ‌های دانشجویان نمونه و ... برای برگزیدگان در نظر گرفته می شود.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای بیش از 560 عضو هیات علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای 9 دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.