به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام کاظم حافظ نیا شامگاه سه شنبه در آئین دهه دوم ماه محرم در مسجد محمد رسول الله (ص) آستارا افزود: استکبار جهانی چشم دیدن حضور با شکوه مردم ایران در مراسم عزاداری امام حسین (ع) را نداشت و با همکاری دست نشانده های خود، این اقدام ناشیانه را انجام داد.
وی بیان کرد: عملیات ترویستی اهواز نشان داد صهیونیسم و استکبار جهانی حامیان تروریسم هستند و مقابله با آنها نیازمند اتحاد ملت حفظ برای دفاع از انقلاب اسلامی است.
وی اظهار کرد: تلاش مذبوحانه دشمن از طریق گروهک های تروریستی، هرگز امنیت و انسجام ملی مردم را مختل نخواهد کرد و دشمن بداند که ملت بزرگ ایران با این گونه اقدام های تروریستی، منسجم تر از گذشته در برابر آنها خواهد ایستاد.
حافظ نیا ادامه داد: دشمن به دنبال جنگ روانی و اقتصادی برای ضربه به نظام اسلامی است اما ملت ایران همواره پای آرمان ها و نظام ایستاده و اقتصاد مبتنی بر توانمندی داخلی و اقتصاد مقاومتی راه عبور از دسیسه های دشمن است.
امام جمعه آستارا گفت: دشمن برای کمرنگ جلوه دادن حماسه پیاده روی اربعین حسینی تلاش می کند و باید مسلمانان به این امر آگاه باشند.
صبح روز شنبه 31 شهریورماه حین برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در اهواز، پنج تروریست در یک حمله مسلحانه به سمت نظامیان و افراد عادی، 24 هموطن را شهید و 68 نفر را مجروح کردند.

** همایش علمداران حسینی در آستارا برگزار شد
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا در این همایش در عصر سه شنبه، دسته های عزاداری مساجد و هیات های مذهبی با برافراشتن علم ها و علامت های عزای امام حسین (ع) در خیابان ها سوگواری کردند.
عاشقان اهل بیت (ع) از فلکه شهید مورخی تا چهارراه مصلی آستارا عزاداری خیابانی کردند و توزیع احسان و نذورات از بخش های متنوع این همایش بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.