به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آستارا عصر سه شنبه در این نشست در فرمانداری این شهرستان گفت: دفاع مقدس یکی از درخشان ترین و ماندگارترین برهه های تاریخ ایران محسوب می شود و جلوه هایی با شکوه از خود گذشتگی و ایثار رزمندگان را به نمایش گذاشته است.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: دانش ما درباره دوران دفاع مقدس و شهدا باید به روز باشد و از اندوخته های شهدا به عنوان تجربه بهره ببریم و تمام این موارد در قالب مطالعه کتاب‌های برتر در حیطه دفاع مقدس امکان پذیر است.
وی توجه به کتاب های مربوط به ادبیات دفاع مقدس را در جامعه ضروری خواند و اضافه کرد: خانواده، آموزش و پرورش و رسانه ملی باید به معرفی ادبیات دفاع مقدس و سوق دادن افراد به مطالعه این آثار همت کنند.
وی خاطرنشان کرد: با وجود بیان روایت های فراوان از دوران دفاع مقدس، اما هنوز هم ناگفته های فراوانی در این ارتباط باقی است که باید با زبانی شیوا به وسیله نویسندگان و تاریخ نگاران بر صفحه های تاریخ نقش ببندد تا به نسل های آینده منتقل شود و این گنجنیه پر افتخار برای همیشه جاودان بماند.
حافظ نیا با اشاره به پیروزی های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی گفت: برای این پیروزی ها مجاهدت های فراوانی شد و دفاع مقدس نشات گرفته از نهضت عاشوراست و امروز استمرار دفاع مقدس را در رشادت های مدافعان حرم می بینیم.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس نباید تحریف و یا به فراموشی سپرده شود، گفت: اگر امروز دفاع مقدس زنده مانده ، به خاطر روایتگری راویانی است که در مناسبت های مختلف به تبیین آن پرداختند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا هم بیان کرد: رسالت همگان به خصوص هنرمندان در این حوزه سنگین است تا روایتگری های دفاع مقدس با استفاده از ابزار هنر مکتوب شده و در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.
سامان ساسانیان با بیان اینکه کتاب های ارزشمند با محوریت دفاع مقدس باعث ترویج فرهنگ مقاومت می شود، اضافه کرد: برای تقویت روحیه ایثارگری باید رشادت ها و ایستادگی های رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی برای مردم تبیین شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا نیز گفت: جامعه در سال های اخیر با کتاب بیگانه شده و برگزاری نشست‌های کتابخوان می‌تواند در ترویج نشاط و پویایی در جامعه و توسعه فرهنگ و عدالت اجتماعی نقش مؤثری ایفا کنند.
آرزو عباس زاده افزود: نشست های کتابخوان ماهانه یکبار با هدف افزایش سرانه مطالعه و کمک به فرهنگ کتابخوانی در آستارا برگزار می شود و خوشبختانه با استقبال اقشار مختلف مردم مواجه شده است.
در ادامه این نشست شش نفر معرفی کننده کتب دفاع مقدس تجلیل شدند.
چهار باب کتابخانه شهرستان آستارا یک هزار و 500 متر مربع مساحت و 2 هزار نفر عضو فعال دارند و 45 هزار جلد کتاب با 38 هزار عنوان در آنها موجود است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.