به گزارش ایرنا، انوشیروان پیش دار روز یکشنبه به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در نشست با خبرنگاران افزود: این نهاد از مدت ها پیش در محل سینما انقلاب بندرعباس مستقر بود که این ساختمان به علت قدیمی بودن تخریب شد.
وی ادامه داد: از آن زمان تاکنون این حوزه به صورت استیجاری به فعالیت خود ادامه داده و با وجود اینکه زمین در اختیار دارد بواسطه نداشتن اعتبار هم چنان بلاتکلیف مانده است.
رییس حوزه هنری هرمزگان اظهار کرد: برای ساخت این مجتمع در مجموع 70 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
پیش دار اضافه کرد: ساختمان فعلی حوزه هنری هرمزگان نیز به صورت استیجاری و غیراستاندارد است که ماهانه 100 میلیون ریال اجاره آن پرداخت می شود.
پیش دار اظهار کرد: حوزه هنری هرمزگان هم چنین کمترین اعتبارات فرهنگی و جاری را در جدول اعتبارات استانی دارد که انتظار است به این حوزه فرهنگی و انقلابی نگاه ویژه شود.
پیش دار یاد آورشد: مهم ترین رسالت حوزه هنری توجه به هنرمندان و پیشکسوتان متعهد و ارزشی به این نهاد و تربیت هدفمند هنرمندان انقلابی با نگاه ملی است.

*برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی هرمزگان تشریح شد
رییس حوزه هنری هرمزگان گفت: ویژه برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در این استان از 20 تا 27 فروردین برگزار می شود.
پیش دار افزود: اکران فیلم «آتشبار» با موضوع دفاع مقدس، نشست ادبی «نسل 4» ویژه کودکان و نوجوانان، نشست ادبی« شعر انقلاب» با حضور شاعران هرمزگان، برپایی نمایشگاه عکس «پشت دریاها شهریست»، اجرای نمایش های تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد در مسجدهای منتخب و مدرسه های بندرعباس و اجرای سرودهای انقلابی در مدرسه ها و مسجدها از مهم ترین برنامه های هفته هنر در هرمزگان است.
وی اضافه کرد: غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام، نشست هنرمندان با امام جمعه بندرعباس و استاندار هرمزگان، تجلیل از هنرمند شاخص انقلاب اسلامی هرمزگان، تجلیل از هنرمندان پیشکسوت استان، تجلیل از خانواده شهیدان و جانبازان دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدای هنرمند از دیگر برنامه های محوری حوزه هنری هرمزگان در هفته یاد شده است.
7195/ 6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.