نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه گاهی مواقع به لحاظ سیاسی، فکری و … افرادی در اطراف بعضی از مسئولان قرار می گیرند که تصمیم‌گیری را بلد نیستند ،تاکید کرد : استاندار و تمام مسئولان استان از ظرفیت دانشگاهیان گیلان استفاده کنند.

به گزارش ایلنا از رشت،  آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان نهادهای نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان اظهار کرد: از ۷ هزار سال گذشته ایران به‌ویژه گیلان مهد دانش و تمدن بود.

وی به تحولات فکری در آسیای میانه از سال ۱۹۱۷ اشاره کرد و افزود: گیلان مهد ورود فرهنگی‌های مختلف شد اما مردم این منطقه در عرصه دین استقامت کردند.

آیت‌الله فلاحتی با انتقاد از بی‌توجهی به نیروهای توانمند گیلانی در عرصه‌های کلان مدیریتی کشور، تصریح کرد: توانمندی بسیاری از گیلانی‌ها در حد تصدی وزارت است.

امام جمعه رشت با تأکید بر مطالبه‌گری صاحب‌نظران و اندیشمندان گیلان، متذکر شد: گاهی مواقع به لحاظ عوامل سیاسی، فکری و … افرادی در اطراف بعضی از مسئولان قرار دارند که تصمیم‌گیری را بلد نیستند و نمی‌دانند برای پروژه‌ها چگونه تصمیم‌گیری کنند. اما فرهیختگان می‌فهمند و اگر نظر خود را بیان کنند در کار و اندیشه مسؤولان به طور قطع تغییر ایجاد می‌شود.

وی به نبود صنعت گسترده در گیلان اشاره کرد و گفت: به بهانه اینکه گیلان در شرایط جلگه‌ای قرار گرفته، بسیاری از صنایع در استان مستقر نشده است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به آغاز بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، بیان کرد: جوانان امانت مردم نزد مسؤولان هستند و اگر امروز رسالت خود را به خوبی انجام دهیم در آینده از ما به نیکویی یاد می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر دانشجو سیاست را نفهمد با مشکل مواجه می‌شود اما دانشجو نباید سیاست‌زده و سیاست‌باز شود و در این زمینه اخلاق فهم سیاسی به دانشجو می‌دهد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه به استاندار محترم و تمام مسئولان استانی بیان کردم در اکثر تصمیم‌گیری‌های کلان به دانشگاهیان، رؤسای دانشگاه‌ها و اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها توجه داشته باشند، تصریح کرد: دانشگاهیان در عرصه‌های زیست‌محیطی، جنگل، دریا، ساحل، زمین، رودخانه‌ها و آب صاحب‌نظر هستند.

وی، خواستار حضور استاندار در جلسه با رؤسای دانشگاه‌های گیلان شد و بیان کرد: بعضی از مسئولان استانی به‌ویژه استاندار که مجری برنامه‌های دولت است باید در جلسه با دانشگاهیان حضور پیدا کنند و مطالبات اندیشمندان گیلان را بشنوند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.