به گزارش ایرنا از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی‌ جمعه شب در دیدار با معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، اظهار کرد: با انقلاب اسلامی اقامه نماز جمعه در ایران از رونق بیشتری برخوردار شد و اکنون شاهد برگزاری با شکوه آن درسطح کشور هستیم.
امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه نماز جمعه باید با اقبال مردم مواجه باشد، اضافه کرد: نسبت به برگزاری هر چه باشکوه تر نمازهای جمعه در سطح شهرها توجه لازم را داشته باشیم.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه هر شهر را محور تحولات دانست و تصریح کرد: منش، روش، شخصیت و اخلاق امام جمعه مهم بوده که باید نسبت به این موضوع توجه لازم شود.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه علما و روحانیون جز خدمت به مردم و دین خدا وظیفه دیگری ندارند، افزود: علما باید با گفتار و رفتار خود مردم را با مبانی دینی آشنا و از توطئه های دشمنان آگاه کنند.
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: طبق آموزه های دینی و عرفی؛ نظم، نظافت و زیبایی باید برای داشتن یک شهر اسلامی و پاکیزه مورد توجه قرار گیرد که در این راستا می طلبد امامان جمعه و شهرداران تلاش بیشتری داشته باشند.
امام جمعه گرگان؛ گلستان را استان همه اقوام ایران دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه قومیت های مختلفی همچون ترکمن، فارس، بلوچ و سیستانی در گلستان زندگی می کنند، امام جمعه هر شهرستان می تواند با رفتار عالمانه خود در جذب و انسجام شهرها نقش آفرینی کند.
3014/1648
دریافت: مجید میهن دوست** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.