سرهنگ حسین محمدپور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: براساس آمار ؛ 65 درصد کشته شدگان راههای استان ، راکبان موتور سییکلت و عابران پیاده هستند که مقایسه آمار مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیانگر کاهش 38 نفری تعداد قربانیان است.
وی تصریح کرد: سال گذشته طی مردادماه 56 نفر در تصادفات رانندگی در راههای استان جان خود را از دست داده اند که امسال این تعداد به 28 نفر کاهش یافته که این کاهش در نوع خود بی نظیر بوده است.
وی با بیان اینکه اهتمام داریم که با فرهنگسازی سوانح رانندگی و تعداد قربانیان را کاهش دهیم ، افزود: در همین راستا از اول مرداد ماه تاکنون؛ با تشدید اقدامات در جهت فرهنگسازی ترافیکی همچون آموزش فرهنگ ترافیک به موتور سواران در روستاها و اهدای کلاه ایمنی بمنظور کاهش سوانح رانندگی و قربانیان ناشی از آن کوشیده ایم.
سرهنگ محمدپور به برگزاری 9 همایش بزرگ از مردادماه تا کنون اشاره و بیان کرد: همایش ها را در روستاهای آزمونه ( پایلوت ) برگزار می کنیم که علاوه بر راکبان موتورسیکلت و مردم همان روستا ، مردم همزمان از روستاهای دیگر نیز در این برنامه آموزشی حضور می یابند.
وی یکی از ویژگی های این دوره آموزشی را برگزاری همایش در فضای باز که موجب شرکت بیشتری از مردم در این برنامه می شود، خواند و خاطرنشان کرد: در هر برنامه بالغ بر یکصد کلاه ایمنی به رانندگان موتورسیکلت ها اهداء می شود.
وی با اشاره به آموزش رانندگان ومردم توسط رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان تصریح کرد: تا کنون بیمه ها همکاری خوبی با پلیس داشته و در تامین هزینه هایی همچون کلاه ایمنی به فرهنگسازی ترافیکی یاری رسانده اند که البته با توجه به میزان دیه پیش بینی شده برای هر نفر در تصادفات رانندگی ، کاهش سوانح رانندگی کمک شایانی به هزینه بیمه ها نیز می کند.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.