به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید رضا تقوی روز دوشنبه در همایش زکات استان گیلان در مصلی امام خمینی (ره) رشت ، با اشاره به افزایش چشمگیر منابع و شاخص های خدمات رسانی در زمینه زیرساخت ها در کشور اظهار داشت: روحانیت همواره در خدمت مردم بویژه مستضعفان است و شایسته سالاری، تدین، انقلابی بودن و توانایی انجام کار را داشتن از ویژگی هایی است که برای انجام مسئولیت در نظام اسلامی به آنها اعتقاد داریم.
وی زکات را حکم الهی خواند و افزود: پرداخت زکات یکی از احکام الهی است و باید این امر در جامعه نهادینه شود چراکه پیام اجرای فریضه زکات آن است که علاوه بر اجرای حکم الهی، نیازمندان را دوست و برای بهبود وضعیت معیشت آنان اهتمام داریم.
حجت الاسلام تقوی با تاکید بر ضرورت رسیدگی و توجه بیشتر به محرومان از سوی مسئولان ادامه داد: در برخی بخش ها طرح ها و لوایح خوبی برای رسیدگی به فقرا مصوب شده و لازم است جلوی انحرافات را بگیریم تا تبدیل به فرهنگ نشوند.
وی رونق گرفتن زکات در استانی همچون گیلان را منوط به رونق کشاورزی دانست و افزود: گیلان مجموعه ای از گلخانه است که بستر مناسبی برای کشاورزی دارد و در این استان، همه زکاتی که مردم می دهند؛ صرف فقرا می شود.
رئیس شورای زکات کشور با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان گفت: امام حسین(ع) برای اقامه فریضه های نماز و زکات قیام کرد و حسینی ها نیز بایستی این مسائل را مورد توجه قرار دهند.

** زکات فطریه امسال در گیلان رشد 70 درصدی داشت
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان نیز در این همایش با اشاره به اینکه شورای زکات روستاها در کشور به پیشنهاد این استان در سال 94 تشکیل شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به 2 هزار شورای زکات روستا در گیلان وجود دارد.
علیرضا محمدی با بیان اینکه زکات فطریه در سال 97 نسبت به سال 96، 70 درصد رشد داشته، تصریح کرد: در سال 96 زکات فطریه استان 2 میلیارد و 770 میلیون تومان بود که این میزان در سال جاری، به چهار میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی مجموع زکات مستحبی، واجب و فطریه استان طی سال گذشته را هشت میلیارد و یکصد میلیون تومان عنوان و خاطرنشان کرد: از محل جمع آوری زکات در حوزه جهیزیه ، درمان ، تحصیل ، مسکن ، آزادی زندانیان و کمک معیشت به 23 هزار و 400 نفر از نیازمندان استان کمک شده است.
افزون بر 103 هزار خانوار در استان گیلان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.