فرماندار آستارا گفت: بانک‌های عامل، نسبت به در اولویت قرار دادن پرداخت تسهیلات طرح های کارآفرینی در این شهرستان اقدام کنند.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در دوازدهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان آستارا بیان کرد: آنچه موجب پایداری اشتغالزایی و توسعه اقتصادی و پویایی کسب و کار می‌شود ایجاد طرح‌های کسب و کار است.

وی اضافه کرد: اشتغال و ایجاد فرصت های کسب و کار از دغدغه های ملی مسئولان و از نیازهای جدی در جامعه است و در آستارا نیز تمام تلاش‌ها باید به سمت ایجاد فرصت های شغلی و کارآفرینی پایدار باشد.

وی ادامه داد: تسهیل در پرداخت تسهیلات مناسبت و تسریع در روند ارائه خدمات با محوریت آموزش و مشاوره به کارآفرینان به ویژه جوانان برای ایجاد فرصت های شغلی و کسب و کارهای جدید متناسب با ظرفیت های شهرستان آستارا می توانند نقش مهمی در رفع مشکلات موجود داشته باشند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری بیش از 900 متقاضی در سامانه طرح تکاپو و سامانه کارا برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند که پس از بررسی پرونده های متقاضیان در دستگاههای اجرایی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری آستارا 486 طرح به بانک ها ارسال که 425 طرح مربوط به تسهیلات روستایی و مابقی فراگیر بوده اند معرفی شدند.

رنجکش افزود: از این تعداد طرح معرفی شده که رقم اعتبار پیشنهادی آنها بیش از 900 میلیارد ریال که سه برابر ظرفیت تسهیلات تخصیصی است و بیش از 90 طرح تسهیلاتی به ارزش بیشتر از 42 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی گفت: هرچند میزان تسهیلات پرداخت شده در مقابل حجم تصویبی ناچیز است اما انتظار داریم تا پایان شهریور ماه این رقم به سقف مورد نظر و تسهیلات تخصیصی که حدود 320 میلیارد ریال است برسد.

فرماندارآستارا یادآورشد: با توجه به تمهیدات فراهم شده کلیه متقاضیانی که دارای چک برگشتی و یا اقساط معوق، به میزان حداکثر 25 درصد تسهیلات مورد نیاز هستند، بانک ها مجازند اقدامات لازم برای پرداخت تسهیلات آنها را فراهم کنند.

وی یادآور شد: تسهیلات پرداختی حتما باید منجر به اشتغالزایی و شکوفایی کسب و کار در شهرستان شود.

رنجکش همچنین از تصویب 27 میلیارد و 984 میلیون ریال اعتبار برای اجرای 70 طرح اشتغالزایی جدید در این جلسه کارگروه شهرستان خبرداد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.