به گزارش دریافتی شامگاه سه شنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، سیدمحمدعلی افشانی در آیین قدردانی از کارگران نمونه استان و جشن عید مبعث افزود: اگرچه مشکلات کارگران مشکلات قابل ملاحظه ای است اما آنها با کار و تولید و تلاش نقش ارزنده ای در پیشرفت و توسعه کشور و استان دارند.
استاندار فارس گفت: پارسال استان فارس در حوزه کسب و کار کارنامه خوبی را از خود به جای گذاشت به طوریکه در طرح رونق تولید در یک سال گذشته مشکل 450 واحد تولیدی با پرداخت 600 میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح ارتقای توان تولیدحل شد و توانستند با ظرفیت کامل وارد چرخه تولید شوند.
وی ادامه داد: علاوه بر آن 400 واحد دیگر نیز از محل پرداخت مستقیم بانک ها اعتبار گرفتند که در مجموع بیش از 800 واحد با اعتبار 950 میلیارد تومان مشکلاتشان حل شد و زمینه اشتغال تعداد قابل ملاحظه ای کارگر فراهم شد.
افشانی گفت: براساس گزارش تامین اجتماعی در سال گذشته 261 واحد بین 25 الی 600 نفر افزایش اشتغال داشته اند که در کل در این واحدها 21هزار نفر مشغول به کار شده اند.
استاندار فارس گفت: 290 واحد دیگر نیز بین 10 الی 25 نفر اشتغال ایجاد کرده اند که در مجموع طی دو سال گذشته آمار اشتغال استان افزایش 40 هزار نفری داشته است.
افشانی گفت: همه این فعالیت ها سبب شد تا با وجود اینکه نرخ بیکاری کشور افزایش یافته است، نرخ بیکاری استان فارس کاهش یافته و پس از 12 سال، اولین سالی است که نرخ بیکاری استان یک درصد از نرخ بیکاری کشور پائین تر است.
وی گفت: امیدوارم در سالی که مزین به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است بتوانیم کارنامه درخشان تری نسبت به سال گذشته به جای بگذاریم.
وی گفت: ایجاد اشتغال در جامعه بالاترین کار نیک است و کسی که در این حوزه سرمایه گذاری می کند به دیده تحسین باید به او نگریست.
استاندار فارس با بیان اینکه مشکلات کارگران را می دانم و افتخار می کنم که از جنس آنها هستم ابراز داشت: همه دولت ها تلاش می کنند که برای کارگران شرایط مطلوب تری را ایجاد نمایند اما همه کارهایی که شما انتظار دارید انجام شود نمی توان انجام داد چراکه شرایط و منابع کشور و محدودیت های موجود به گونه ای است که بیش از این نمی توان کار کرد.
وی به گوشه ای از خدمات دولت یازدهم اشاره کرد وگفت: همین دولت حداقل پرداختی ها را که در سال 91 حدود 400 هزار تومان بود به یک میلیون و 200 هزار تومان با مزایا رسانید که حدود سه برابر قبل است.
مهندس افشانی ادامه داد: میزان معافیت مالیاتی در اول این دولت 550 هزار تومان بود که این معافیت امسال 2میلیون رسیده است و به همین سبب کارفرمایان و صاحبان حرف که با کارگران کار می کنند این موضوع را بدانند و با توجه به این مهم در افزایش درآمد کارگران سهیم باشند.
وی گفت: اگر کارفرمایان و کارگران با هم تعامل و همکاری داشته باشند زمینه رضایت هر دو طرف فراهم می شود و سود بیشتری خواهند برد.
در این آیین از تعدادی از کارگران نمونه تجلیل شد.
6122/ 2027
دریافت خبر: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.