بختیار رازانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون امکان سنجی خوشه های گلیم، سنگ و عسل انجام شده و امسال نیز خوشه فرش در دستور کار قرار دارد.
وی خوشه های صنعتی را بهبود دهنده اشتغال و رشد وضعیت اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: خوشه های صنعتی فرصت مناسبی برای تولید همراه با مدیریت بازار مصرف و عرضه کالا هستند.
وی ادامه داد: خوشه های صنعتی از روش های نوین اقتصادی در دنیا هستند که با سابقه 40 ساله در کشورهای خارجی، حدود 10 سال اخیر در ایران ایجاد شده اند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تصریح کرد: خوشه های صنعتی فرصت مناسبی برای ایجاد مشاغل پایدار هستند و در حالیکه راه اندازی یک شغل در صنایع بزرگ بیش از 30 میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارد با ایجاد خوشه و توسعه صنایع کوچک، می توان با چهار میلیارد ریال فرصت شغلی ایجاد کرد.
رازانی بیان کرد: بیش از 88 هزار بنگاه تولیدی در ایران موفق به دریافت پروانه بهره برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت شده اند که 92درصد آنها صنایع کوچک هستند و در لرستان نیز 96 درصد از مجموع یکهزار و 600 پروانه بهره‌برداری صادر شده صنایع کوچک و متوسط بوده است.
خوشه صنعتی به مجموعه‌ای از واحدهای کسب و کار اطلاق می‌شود که در یک منطقه جغرافیایی و یک گرایش صنعتی متمرکز شده و با همکاری و تکمیل فعالیت‌های یکدیگر،‌به تولید و عرضه تعدادی کالا و خدمات می‌پردازند و از چالش‌ها و فرصت‌های مشترک برخوردارند.
لرستان 21 شهرک و ناحیه صنعتی دولتی دارد که 16 واحد آن آماده استقرار واحدهای صنعتی است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.