به گزارش خبرنگار ایرنا کامبیز لقمانی مقدم عصر چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک در فرمانداری آستارا افزود: تراکم دوره گردان و عرضه اغذیه غیر بهداشتی در محدوده بازار ساحلی و نقاط پرتردد شهر آستارا باعث احتمال شیوع بیماری و استقرار میوه فروشان دوره گرد در ورودی شهر لوندویل موجب ترافیک می شود.
وی بیان کرد: برای رفع سد معبر در بازار ساحلی آستارا باید در مرحله نخست با همکاری هیات امنا بازار، اجناس از مقابل مغازه ها برداشته و در مرحله بعدی با هماهنگی دستگاه قضایی، ماموران سد معبر شهرداری وارد عمل خواهند شد.
معاون فرماندار شهرستان آستارا ادامه داد: تاریکی و پیچ ها و نقاط حادثه خیز قسمتی از محور آستارا-اردبیل نگران کننده است و ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری گیلان و دستگاه های متولی به رفع آنها اقدام کنند و با توجه به ورود شش میلیون گردشگر به شهرستان آستارا در سال، مسئولان به زیبایی معابر و معرفی سیمای گردشگرپذیر شهرها توجه داشته باشند.
لقمانی مقدم گفت: با وجود پایان مطالعه چهار بانده شدن محور آستارا-آقچای به طول 12 کیلومتر و تصویب 35 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آن در سال گذشته، عملیات آن رضایتبخش نیست.
او با اشاره به تردد سالانه 65 هزار دستگاه کامیون در مرز آستارا، ساماندهی خودروهای اطراف پایانه بار این شهرستان را به منظور کاهش ترافیک و تصادف خواستار شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن یکی از 20 شهر گردشگر پذیر ایران است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.