به گزارش خبرنگار ایرنا ، سرهنگ علی اکبر قاسمی روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان افزود : در این طرح با خودروهای مسافربر شخصی که در حاشیه خیابان ها و میادین یا به صورت پارک دوبل ، توقف می کردند به صورت قاطع و مستمر برخورد شد.
وی ادامه داد : پلیس اراده جدی خود را در این مورد با استقرار همکاران و ماموران راهنمائی و رانندگی در تمامی نقاط شهر و با جلوگیری از توقف بیجای خودروها در حاشیه خیابان ها به ناقضان قوانین و مقررات رانندگی نشان داده است و همچنان نیز این حضور ادامه دارد .
سرهنگ قاسمی پاکسازی میادین از بارفروش ها ، برخورد با مالکان نمایشگاههای خودرو در صورت پارک غیرمجاز خودروهای نمایشگاهی در حاشیه خیابان و حتی پیاده رو بخصوص در کمربندی شمالی را از دیگر اقدامات پلیس برای برقراری نظم و انضباط رانندگی و کاهش تصافات برشمرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قائمشهر همچنین از کاهش 15 درصدی آمار عمومی تصادفات در این شهرستان خبر داد و گفت : آمار مرگ و میر ناشی از تصادف هم که در سه ماهه اول سال پیش سه نفر بود امسال به صفر رسید.
وی از افزایش 15 درصدی برخورد با تخلفات رانندگی در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد .
** جایگزینی تابلوهای راهنمائی و رانندگی جدید
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قائمشهر همچنین گفت که بعضی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی این شهرستان با توجه به عمر 15 ساله با تابلوهای جدید جایگزین می شوند.
وی با اعلام این که تابلوهای ایستگاه اتوبوس شهرستان بسیار قدیمی است ، افزود : بهتر است شهرداری نسبت به نصب تابلوهای جدید اقدامات لازم را انجام دهد.
سرهنگ قاسمی همچنین از شهرداری خواست تا نسبت به جوشکاری و ثابت کردن سرتابلوهای موقتی و متحرک سطح شهر اقدام کند.
وی توضیح داد : برخی از افراد این سرتابلوها را هنگامی که به نفعشان نباشد جمع آوری یا جا به جا می کنند و نبود تابلو سبب ساز تصادف می شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قائمشهر با بیان اینکه در این شهرستان 23 نقطه حادثه خیز شناسایی شده است ، گفت که بیشتر این نقاط حادثه خیز در محور کمربندی غربی ، کمربندی شمالی و خیابان های اصلی شهر است و بیشترین تلفات هم مربوط به این نقاط است .
وی از شهرداری و راه و شهرسازی خواست تا با نصب تابلوهای لازم در این نقاط از بروز تصادفات و تلفات جلوگیری کنند.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.