سعید عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کل پروژه های عمرانی شهرداری زنجان با اعتبار نزدیک یک هزار و 100 میلیارد در سال جاری انجام می شود و این مبلغ و پروژه ها به غیر از پروژه سبزه میدان هستند.
وی اظهارکرد: تعداد بسیاری از قراردادهای اجرای این پروژه ها منعقد شده و تعداد کمتری از آنها نیز در دست انعقاد است.
معاون عمرانی شهرداری زنجان گفت: با توجه به اینکه برخی از پروژه ها یک ساله نبود، تامین مابقی اعتبار آنها از سال 95 به سالجاری منتقل شده است.
عباسی این پروژه ها را پل سیدالشهدا، پارکینگ طبقاتی سعدی، بلوار محیط بان در شهرآرا، بلوار پونک و خیابان اول شهرک بیان کرد و افزود: بلوار محیط بان و خیابان اول شهرک در حال اتمام و اجرای پروژه های پیاده روسازی و لکه گیری نیز به قوت خود باقی است و اقداماتی هم در زنجان کوه و خانه بوران انجام خواهیم شد.
وی خاطرنشان کرد: اعتباراتی از منابع استانی به پیمانکار پروژه پل سیدالشهدا بدهکاریم که اگر مشکلات اعتباری را نداشتیم، شاید این پروژه تاکنون به بهره برداری رسیده بود.
معاون عمرانی شهرداری زنجان گفت: در تامین اعتبار به مشکل برخورده ایم و پیمانکار روند اجرای پروژه را کند کرده و دچار مشکلات اعتباری شدیدی هستیم، چنانچه این مشکل رفع شود امیدواریم که پروژه تا یک ماه آینده به بهره برداری برسد.
عباسی ادامه داد: پروژه پل سیدالشهدا از سال 89 آغاز شده و از این زمان نیز یک سوم هزینه های این پروژه فقط از تعهدات شهرداری و دو سوم نیز از تعهدات دولت بود که از این مقدار یک سوم برای راه و شهرسازی و همین میزان نیز سهم استانداری زنجان بود.
وی افزود: تاکنون شهرداری علاوه بر پرداخت یک سوم هزینه های خود برای پروژه اجرای پل سیدالشهدا قسمت زیادی از سهم دولت را نیز پرداخت کرده است.
معاون عمرانی شهرداری زنجان با بیان اینکه تاکنون نزدیک به 470 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است، گفت: هم اکنون بیشتر از حدود 35 میلیارد ریال به پیمانکار پروژه پل سیدالشهدا بدهکار نیستیم، در حالی که شهرداری از سهم دو سوم اعتبارات دولتی، بیش از 120 میلیارد ریال اعتبار مطالبه دارد.
عباسی اظهارکرد: شهرداری در حال حاضر دچار مشکلات اعتباری در هزینه های خیلی ضروری خود است و اگر نگهداری فضای سبز، انجام خدمات امور شهر و نظافت شهر، لکه گیری خیابان ها و سایر وظایف ذاتی خود را محقق کند، پس از آن قادر به انجام تعهدات سایر دستگاه ها خواهد بود.
به گزارش ایرنا، پروژه پل سیدالشهدا سال 89 در 2 فاز زیر گذر و روگذر کلنگ زنی و فاز نخست آن عید مبعث 93 افتتاح شد.
این پروژه با مشارکت راه وشهرسازی، استانداری و شهرداری اجرا می شود و نخستین پل سه طبقه معلق با قوص نزدیک به 90 درجه در کشور است.
7325/3001
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده:مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.