به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شورای شهر در این جشنواره هنرمندان برای ایجاد شادمانی همگانی و همچنین جلب توجه عموم به لزوم احیای تالاب به اجرای برنامه پرداختند.
جشن های شبانه همراه با موسیقی و نمایش ، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات، گفت و گوی کارشناسان در مورد تالاب و اهمیت آن در زیست مردم از جمله بخشهای برنامه بود.
رئیس شورای شهر بندرانزلی نیز در اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: طبق گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست احیای تالاب حداقل به 850میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد.
امیر احمدی فرد خاطرنشان کرد: قطعا شورای شهر و شهرداری نمی توانند هزینه احیای تالاب را تامین کنند واین کار نیاز به بودجه و اعتبارات ملی دارد .
وی با اشاره به این که ارائه طرح برای اجرای پروژه های عمرانی، امکانات رفاهی و بهداشتی و اقتصادی از وظایف شوراست تصریح کرد: احیای تالاب نیازمند عزم ملی است.
در پایان این جشنواره در بخش مسابقه عکاسی، عکس امیر محبوب یگانه به عنوان برترین عکس جشنواره با موضوع مرگ تالاب بین المللی انزلی توسط هیئت داوران انتخاب شد.
شهرستان بندرانزلی در کرانه جنوبی دریای خزر از کانونهای مهم گردشگری در گیلان و شمال کشور است.
تالاب انزلی از زیست بومهای ویژه کشور ، محل مهاجرت پرندگان و تخم ریزی ماهیان دریای خزر از جاذبه های مهم گردشگری گیلان به شمار می آید.
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.