ابراهیم کریمی روز شنبه به ایرنا اعلام کرد که جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با حضور هنرمندان استانهای گلستان، مازندران، گیلان و قزوین در قالب نمایشگاه و پخت انواع غذاهای سنتی و محلی ایرانی از 21 تیر به مدت سه روز برگزار خواهد شد.
وی برگزاری این جشنواره را فرصتی مناسب برای احیای غذاهای سنتی ایرانی بیان کرد و افزود: غذای ایرانی در حوزه فرهنگی و تمدنی ما از جایگاه خاصی برخوردار است و به دلیل تنوع اقلیم و طبیعت، تنوع غذایی زیادی در کشور وجود دارد و جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری فرصت مناسبی برای معرفی این گنجینه ارزشمند است.
به گفته وی؛ همچنین پرداختن به آداب پخت غذای سنتی و اصیل ایرانی سبب حفظ میراث ناملموس و احیا و معرفی این غذاها به گردشگران داخلی و خارجی می‌شود.
وی اضافه کرد: هدف این جشنواره ترویج غذاهای بومی و منطقه‌ای استان‌ها، ترویج سفره‌های ایرانی و احیای دوباره فرهنگ استفاده از غذاهای بومی و اصیل هر منطقه در بین مردم و خانواده‌ها و ترویج طبخ و ارائه غذاهای سنتی، بومی و محلی هر منطقه در رستوران‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، هتل‌های هر شهر و استان است.
کریمی یادآور شد: این جشنواره در 4 بخش پیش غذا، غذای اصلی، دسر و دم نوش ها و نوشیدنی های سنتی و بومی و محلی برگزار خواهد شد.
او؛ مسابقه پخت غذاهای سنتی، نمایشگاه صنایع دستی مرتبط با غذا و فرهنگ غذا، موسیقی و آئین های مرتبط با غذا را از محورهای این جشنواره بیان کرد وگفت: برگزاری این گونه جشنواره ها، بستر مناسب برای توسعه گردشگری است و هر منطقه با غذاهایش شناخته می‌شود.
استان گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام مختلف با آداب و رسوم گوناگون هستند.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.