به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور مرادی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی شهرستان سروآباد اظهار کرد: مناطق بسیار زیبا، بکر و طبیعی با مردمانی مهمان نواز و آداب و فرهنگ بسیار کهن از ظرفیت های بسیار مهم شهرستان سروآباد است که در کمتر مکانی وجود دارند.
وی ادامه داد: منطقه گردشگری هورامان با قدمت بسیار طولانی و چندین هزار ساله و بسیاری از روستاهای تاریخی این منطقه مکان مناسب و جذابی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی است که این ظرفیت ها می تواند باعث رونق و شکوفایی منطقه و همچنین شناسایی و معرفی بیشتر شهرستان سروآباد شود.
نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات مهم شهرستان سروآباد را در بحث زیرساخت ها دانست و افزود: باتوجه به اینکه یکی از موارد بسیار مهم در جذب گردشگر و توریست در بحث زیر ساخت ها به ویژه راه های ارتباطی است، ترمیم و آسفالت مسیرهای ارتباطی در مناطق گردشگری این شهرستان یک ضرورت است.
وی اضافه کرد: در 2 سال اخیر در بحث بهسازی، توسعه و آسفالت راه های ارتباطی شهرستان سروآباد اقدامات بسیار خوبی انجام شده که می توان به جاده کامیاران سروآباد اشاره کرد که هم اکنون 2 قطعه چهارم و پنجم این پروژه به پیمانکار واگذار شده است.
وی گفت: مسیر ارتباطی کامیاران به سروآباد در بحث جذب توریست و گردشگر بسیار تاثیرگذار بوده که با تکمیل این مسیر مهم ارتباطی، ارتباط جنوب کشور با غرب و شمال غرب برقرار می شود و باعث رونق و توسعه شهرستان سروآباد خواهد شد.
وی اظهار کرد: با پیگیری های به عمل آمده مسئولین وزارت راه و شهرسازی اخیرا بازدیدی از منطقه هورامان داشته و دستور بررسی احداث و ایجاد یک تونل در این منطقه صادر شده است که با ایجاد یک تونل در این منطقه به طول700 متر بیش از 11 کیلومتر از مسیر سخت گذر منطقه هورامان حذف می شود.
وی از ایجاد یک جاده جدید در روستاهای منطقه هورامان خبر داد و گفت: باتوجه به مسدود شدن راه ارتباطی روستاهای عباس آباد و رودبار در منطقه هورامان که مکانی برای بازدید گردشگران بود، احداث یک جاده جدید به طول 10 کیلومتر در این منطقه با منع محیط زیستی روبرو بود که با پیگیری های به عمل آمده، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در سفر اخیر خود به استان کردستان دستور ایجاد این جاده ارتباطی را صادر کرد.
نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: باتوجه به ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی که در شهرستان سروآباد در بحث گردشگری و توریست وجود دارد، می توانیم شاهد ایجاد درآمدزایی بسیار خوبی در این منطقه باشیم.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/ 3020
**خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.